Szeptember 1-től ismét minden európai uniós (EU) reptéren a régi, 2006 óta alkalmazott szabály vonatkozik a kézipoggyászban szállított folyadékokra, vagyis

  • utasok maximálisan száz milliliteres tartályokban tárolt folyadékot vagy gélt vihetnek fel magukkal a repülőgépek fedélzetére,
  • ezeket egy átlátszó, visszazárható műanyag tasakban kell elhelyezni, aminek a kapacitása nem haladhatja meg az egy litert.

Az eredeti tervek arról szóltak, hogy a csomagellenőrző technológia fejlődésével lazítani lehet a szabályokon, akár két liter folyadékot is fel szabad vinni a fedélzetre, és palackot nem kell kivenni a kézipoggyászból. 

Egy sor repülőtéren az új berendezések alkalmazásával el is törölték a 18 éve bevezetett szigorú folyadékkorlátozást. Az írországi Shannon Airport volt az első, és a finn fővárosban, Helsinkiben sem kell már a műanyag zacskókat mutogatni. A légi közlekedés számos nagy európai központjában, például Amszterdamban és Rómában hosszabb, több éves átmenetet terveztek. 

Az új generációs, nagy felbontású 3D-s képeket készítő CT-szkennerek a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren is megjelentek. A Budapest Airport teszteket végzett a berendezésekkel, amelyek nagyon pontos képet alkotnak a folyadékokról, az átvilágítást végző szakemberek így szemrevételezés nélkül is kiszúrhatják a veszélyes anyagokat.

Az innovációra támaszkodva az egész EU-ban azt tervezték, hogy fokozatosan kivezetik a hagyományos korlátozást.

Azonban az Európai Bizottság (EB) vizsgálatai nem váltották be a berendezésekhez fűzött reményeket, az egyik vezető gyártó gépeinél konstrukciós hibákat azonosítottak, erre hivatkozva elrendelték, hogy szeptember 1-től ismét mindenütt kövessék a régi előírást

- számol be több német hírportál, közte az n-tv.de.