Németország koalíciós kormányának pártja a minap abban állapodtak meg: annak érdekében, hogy ösztönözzék a cégeket az elektromos autók vásárlására, jelentős kedvezményeket vezetnek be.

A Totalcar szerint mindez azért érdekes, mert Berlin épp tavaly futtatott ki egy hasonló állami támogatást, ami után úgy nézett ki, hogy a további kedvezmény elmarad, mivel nem lesz képes az állam lemondani további adóbevételekről.

A baljós előjelek azonban megváltoztathatták a döntéshozók álláspontját, mivel Németország idén júliusban közel 37 százalékkal kevesebb elektromos autót helyeztek forgalomba, mint 2023-ban ugyanekkor.

A lépések pedig felérnek egy mellbedobással, ugyanis:

  • A törvényjavaslat szerint a vállalatok a zéró károsanyag-kibocsátású járművek árából már a vásárlás évében lefaraghatnak 40 százalékot,
  • Ezután pedig progresszív módon hat százalékra csökken az értékcsökkenési leírás,
  • továbbá 75 ezer euróról 95 ezer euróra emelkedik azoknak az elektromos vagy nulla kibocsátású cégautóknak a maximális ára, amelyek után az elszámolási kedvezmény igényelhető.

A lap megjegyzi, hogy ez a lépés Magyarországra is hatással lehet, oly módon, hogy amennyiben az állami támogatással beszerzett elektromos autóktól a német cégek évekkel később megválnának, akkor egy részük a magyar használtautó-piacon köthet ki.

Igazán nagy a feszültség a Volkswagennél

A Volkswagennek egy, talán két éve van arra, hogy csökkentse a kiadásait – mondta szerdán az autógyártó pénzügyi vezetője, aki egy feszült légkörű gyűlésen próbálta meggyőzni a dolgozókat, hogy támogassák a mélyreható költségcsökkentési terveket, beleértve a németországi gyárbezárásokat is.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.