Hamburg Németország legzsúfoltabb városa, azonban fő céljaként tűzte ki, hogy a közeljövőben lerázza magáról a címet. A tervek szerint 2030-ra a városba érkezők 80 százaléka tömegközlekedéssel, kerékpárral vagy gyalog utazna, valamint minden lakos 5 percen belül elérhetne egy buszt vagy egy vonatotírja a Bloomberg.

A cél elérése érdekében a városi közlekedési vállalat olyan új keletű fejlesztéseket vezetne be, amely túlmutat az eddigi busz- és vasúthálózaton. 

A német kikötőváros jövő évre tervezi a 20 önműködő elektromos kisbuszból álló flotta elindítását, amely kezdetben 50 négyzetkilométeren biztosítja az ingyenes, igény szerinti utazást. 

Az ALIKE elnevezésű program kísérleti szakasza 2026-ig tart, de a hosszabb távú elképzelés szerint a flotta 2030-ra akár 10 ezer járműre is bővülhet, így pótolva a jelenlegi közlekedési rendszer hiányosságait, és ezzel is elősegítve a kibocsátási célok elérését. 

A végső elképzelés, hogy a tömegközlekedés olyan könnyen elérhetővé váljon, hogy a magángépjárművek háttérbe szoruljanak. Ki kell találnunk, hogyan tudunk a jövőben több embert szállítani a kibocsátás növekedése nélkül. A megosztott mobilitás most egy nagyon fontos kérdés számunkra

– mondta Franziska Becker, aki a Hamburger Hochbahn AG, autonóm mobilitásért felelős osztály vezetője. 

Az igény szerinti tömegközlekedés nem új gondolatként jelenik meg. Az elmúlt évtizedben a városok világszerte kísérleteztek a mikroközlekedés formáival, azaz olyan igényekhez viszonyuló mobilitási szolgáltatásokkal, amelyek rugalmas, akár háztól házig tartó utazást kínálnak.

Németország lezárja egyik legforgalmasabb vasútvonalát

Öt hónapig lakat kerül a Frankfurt és Mannheim közötti 70 kilométeres szakaszra.
Bővebben--->