Az élelmiszeripar az elmúlt években komoly problémákba ütközött, mivel a világjárvány idején és az Oroszország ukrajnai inváziója után a napraforgóolajtól kezdve, a csomagoláson át a gabonáig minden drágult.

Idén az infláció enyhülésével a Nestlé számos versenytársa csökkentette eddigi áremeléseiket, remélve, hogy visszahódítják az olcsóbb termékek iránt érdeklődő vásárlókat – írja a Reuters.

A svájci vállalat azonban nem csökkentett ilyen gyorsan, és az elemzők szerint évekig túl mélyen tartotta a marketing- és innovációs költségvetését. Természetesen nem maradt következmények nélkül a döntés, hiszen Mark Schneider vezérigazgatót augusztusban leváltották, miután több negyedéven át gyenge értékesítési volumeneket produkált a vállalat.

A Nestlé korábban közölte, hogy 2024-re körülbelül 2 százalékos organikus forgalomnövekedést és nagyjából 17 százalékos kereskedelmi üzemi nyereséget (UTOP) prognosztizál. Júliusban azonban hivatalosan csökkentette ezeket az előrejelzéseket 3, illetve 17,3 százalékra.

Nagy fájdalom volt ez a Nestlé számára, amelyre a közelmúltban még nem volt példa. Nehéz megérteni, hogyan számíthatott a vállalat júliusig 4 százalék körüli forgalomnövekedésre


- mondta Jean-Philippe Bertschy, a Vontobel elemzője.

Az új vezérigazgató, Laurent Freixe elmondta, hogy többek között a Nestlé igazgatótanácsának méretének csökkentését, a vállalat latin-amerikai és észak-amerikai egységeinek összevonását, valamint a Greater China és az ázsiai, óceániai és afrikai üzletágak összevonását tervezi.

A vállalat legutóbb 2022 januárjában kezdett átszervezésbe, ekkor öt földrajzi régióban alakultak át.

A Freixe kihívásai közé tartozik majd az innováció és a marketing felélesztése, valamint a befektetők bizalmának visszaszerzése az olyan alapvető márkákba, mint a Nescafe és a Kit-Kat.

A Nestlé kilenchavi 1,6 százalékos áremelkedése is elmaradt az elemzők 1,7 százalékos átlagos becslésétől. A reál belső növekedés - vagyis az értékesítési volumen - 0,5 százalékkal nőtt a várt 0,8 százalékos növekedéssel szemben.

Összehasonlításképpen, az elemzők arra számítanak, hogy a rivális Unilever a harmadik negyedévben 1 százalékos bázisár-növekedést és 3,2 százalékos bázisértékesítés volumennövekedést mutat be a jövő heti jelentésében, a vállalat által megadott konszenzus szerint.

Egy újabb veteránnal próbálkozik a Nestlé

Elemzők szerint a Nestle vezérigazgatójának távozása nem rossz dolog a befektetők számára. Mark Schneidert Laurent Freixe váltja szeptember elsejétől, aki már 1986 óta a cég tagja. Schneider nyolc év után áll fel az igazgatói székből. Freixe legutóbb a latin-amerikai részleg ügyvezető alelnökeként és vezérigazgatójaként tevékenykedett.
Bővebben--->