Mégiscsak használhatja az Adidas logójára emlékeztető dizájn elemeket a Nike.

Az Adidas 2022-ben indított védjegybitorlási pert a rivális sportszergyártó céggel szemben, miután az amerikai vállalat  két és három csíkot használt bizonyos nadrágjainak a dizájnjain – írja a Reuters.

A német cég azt követően kezdeményezte az eljárást, hogy öt, a pert indító vállalat márkajelzésére emlékeztető: két és három csíkkal dizájnolt termékeket dobott piacra a Nike. 

A három párhuzamos csík az Adidas védjegyének számít.

A márkajelzésük bitorlása miatt korábban a Black Lives Matter sárga háromcsíkos logója ellen is pert indított a német sportszergyártó vállalat, azonban a rasszizmus vádja miatt visszavonták a keresetet.

Elsőfokon az Adidas nyert

Korábban a düsseldorfi regionális bíróság megtiltotta a Nike-nak, hogy a német versenytárs márkajelzésére emlékeztető design megoldással éljenek.

Azonban a düsseldorfi regionális bíróság keddi, másodfokú ítélete értelmében az amerikai cég négy vitatott termék esetében mégiscsak használhatja a csíkokat. 

A fennmaradó egy modell tekintetében továbbra is érvényben marad a tilalom.