Mégiscsak használhatja az Adidas logójára emlékeztető dizájn elemeket a Nike.
Az Adidas 2022-ben indított védjegybitorlási pert a rivális sportszergyártó céggel szemben, miután az amerikai vállalat két és három csíkot használt bizonyos nadrágjainak a dizájnjain – írja a Reuters.
A német cég azt követően kezdeményezte az eljárást, hogy öt, a pert indító vállalat márkajelzésére emlékeztető: két és három csíkkal dizájnolt termékeket dobott piacra a Nike.
A három párhuzamos csík az Adidas védjegyének számít.
A márkajelzésük bitorlása miatt korábban a Black Lives Matter sárga háromcsíkos logója ellen is pert indított a német sportszergyártó vállalat, azonban a rasszizmus vádja miatt visszavonták a keresetet.
Elsőfokon az Adidas nyert
Korábban a düsseldorfi regionális bíróság megtiltotta a Nike-nak, hogy a német versenytárs márkajelzésére emlékeztető design megoldással éljenek.
Azonban a düsseldorfi regionális bíróság keddi, másodfokú ítélete értelmében az amerikai cég négy vitatott termék esetében mégiscsak használhatja a csíkokat.
A fennmaradó egy modell tekintetében továbbra is érvényben marad a tilalom.