Zürich kantonjában január elseje óta csak az vehet részt a személyszállításban, aki legalább B1-es szinten beszél németül, aki nem, az elveszíti állását. Az taxisok egyesületének elnöke szerint ez a saját hibájukból történik meg. A taxiipart, amelyért korábban nagyrészt az önkormányzatok voltak felelősek, ma egységesen az adott kanton szabályozza - írja az nzz.ch.
1500 taxisofőr nem felel meg ennek a követelménynek
– állítja George Botonakis, a Zürichi Taxi Szövetség elnöke.
Korábban 4000 sofőr kínált taxiszolgáltatást Zürich kantonjában.
Az újítás várható volt. 2020 óta tudnak a törvény 2024. január 1-től történő bevezetéséről, így tudták azt is, hogy németül kell tanulniuk. Négy év lett volna továbbképzésre. Augusztusban egy tanulási programot is indítottak, és alkalmassági vizsgát kínáltak a járművezetőknek – tette hozzá az elnök, aki szerint 2500 e-mailt, 1500 Whatsapp-üzenetet írtak, és csak egy ember iratkozott fel.
Az emberek saját hibája, ha most éheznek. Elég információ és ajánlat állt rendelkezésükre.
Botonakis szerint a taxiba beszálló vendégek közül sokan szeretnének egy kis beszélgetést kezdeményezni a sofőrrel, mert ez bizalmat teremt, lerövidíti az utat, és kellemesebbé teszi az ügyfél számára az utazást.
Az elnök nem ért egyet a fordítóprogramok alkalmazásával, eközben helyismereti tesztet már nem erőlteti, mert a navigációs eszközök vagy a Google segítségével ma már nincs rájuk szüksége.
Az Uber-sofőröknek nem kell nyelvtudásukat igazolniuk, így azok a taxisok, akiknek már nincs taxiengedélyük, a jövőben Uber-sofőrként dolgozhatnak
– tette hozzá.
Az új szabályozásra való átállás eltart egy ideig, de egy-két hónapon belül nagyobb ellenőrzésekkel rendeződik.