A jellegzetes műanyag figurák félévszázados története egy 7,5 centiméter magas lovaggal, egy építőmunkással és egy indiánnal indult - ezek voltak az első bábuk, amelyeket Horst Brandstätter német játékgyártó 1974. február 2-án bemutatott a nürnbergi játékvásáron.
Az elmúlt 50 év alatt 3,8 milliárd Playmobil figurát gyártottak, a terméket több mint 100 országban értékesítik.
Bár a játékgyártó nem közölt pontos adatokat, ismert, hogy az anyavállalat, a Horst Brandstätter csoport két gazdaságilag nehéz, forgalmi és nyereségveszteséggel járó év után világszerte 700 munkahelyet szüntet meg- közölte a dpa német hírügynökség.
A válság egyik fő oka, hogy a műanyag figurákkal már nemigen lehet megfogni az eredeti célcsoport, a 4-10 év közöttiek idősebb rétegét, a serdülőkor előtt álló gyerekeket, mert ők egyre inkább bekapcsolódnak a digitalizáció révén kialakuló új játékkultúrába. A vállalat így öt évtized és az utóbbi időszak krízise után igyekszik megújulni.
Az új lendülethez a gyártó új stratégiát dolgozott ki, a nagyobb gyerekek helyett a gyűjtőket célozná meg.
A kisgyereket megszólító irány megmarad, új elemként viszont a tinédzserek és felnőttek gyűjtőszenvedélyére apellál a német játékgyártó, hogy vásárlói bázisát bővítse.
A cég ennek jegyében például változtatni fog a figurák jellegzetes, barátságosan mosolygó arckifejezésén.
A jövőben erőteljesen bővítik a különböző hírességeket megformázó figurák körét is, a nyári Európa-bajnokságra a német labdarúgó-válogatottal is lesz együttműködés.
A Playmobil-rekordot is egy ilyen különleges figura tartja: a Luther Márton Playmobil-figurából eddig 1,2 millió darabot adtak el világszerte.