A McDonald’s és a Johnnie Walker beszámolóihoz hasonlóan a Yum Brands is az amerikaiak változó spórolási szokásaira hivatkozik a visszaesések kapcsán – írja a Reuters.
A gyorsétterem iparban lévő vetélytársaihoz hasonlóan a Yum Brands is hűségprogramokba és az étlapjainak frissítésébe fektetett be, hogy megpróbálja visszacsábítani a fogyasztóit, akik az elmúlt időszak alapján inkább a pénztárcabarát megoldást, az otthon főzést választották az éttermek helyett.
Az amerikai KFC üzletág forgalma 5 százalékkal csökkent, szemben az előző negyedévi 7 százalékos visszaesésével.
Ennek ellenére az olyan frissített menü opciók, mint a Cantina Chicken és a népszerű Taco Tuesday promóciós időszakok hozzá tudtak járulni a Yum Brands kulcsfontosságú Taco Bell üzletágának 5 százalékos növekedéséhez.
A vállalat emellett a kiszolgálási idők és a digitális élmény javításába fektet be üzleteiben és autósbüféiben, például mesterséges intelligencián alapuló technológiákkal.
A tételek nélkül számolva a Yum Brands 1,35 dolláros részvényenkénti nyereséget könyvelt el a június 30-án zárult negyedévre, ami felülmúlta az 1,33 dolláros becsléseket.
Hihetetlenül elégedett vagyok azzal, hogy csapataink milyen jól boldogultak a kihívásokkal és 10 százalékos növekedést tudtak elérni
– mondta David Gibbs vezérigazgató.
A Yum Brands részvényei kis mértékben emelkedtek a tőzsdei kereskedésben. A vállalat emellett megerősítette az egész évre vonatkozó 8 százalékos alapprofit-növekedési várakozását is.