Amint a mellékelt ábra mutatja, Thaiföld kitart a terv mellett, hogy legalizálja a kaszinókat. A lépéssel mindenekelőtt az ország turisztikai erejét szeretnék növelni, valamint a kaszinóbizniszből több milliárdnyi külföldi befektetésre és adóbevételre is számítanak.

A kormány augusztus 18-ig bocsátotta társadalmi egyeztetésre az erről szóló törvénytervezetet, amely első körben harminc évre adna ki működési engedélyt az egyes kaszinóknak, amit újabb tíz évre lehetne meghosszabbítani.

Az elképzelések szerint a kaszinók többek között szállodákkal, kongresszusi központokkal és vidámparkokkal együtt nagy szórakoztató komplexumokban kapnának helyet.

Thaiföld a lépéssel pedig csatlakozik az Egyesült Arab Emírségekhez és Japánhoz a globális kaszinóipar egy részéért folytatott versenyben, amely az IBIS World becslése szerint tavaly 263 milliárd dollár bevételt termelt.

Srettha Thavisin thai miniszterelnök, aki megközelítőleg egy évvel ezelőtt vette át a hatalmat, szinte már-már agresszíven folytatja arra irányuló politikáját, hogy külföldi befektetéseket vonzzon az országba. Ennek a tervnek a része most a kaszinóüzlet legalizálása is, amely egyúttal élvezi a thai kormány támogatását.

A Bloomberg által idézett tanulmány szerint Thaiföld évente mintegy 12 milliárd dollárral lenne gazdagabb, ha legalizálná a kaszinókat.

Bár a legtöbb fogadási forma illegális Thaiföldön, a többségében buddhista és konzervatív társadalomban, a kaszinók megnyitása része a koronavírus által meggyötört turisztikai ágazat fellendítésére irányuló átfogó kormányzati projektnek.

2022-ben Thaiföld lett az első ország Ázsiában, amely dekriminalizálta a kannabiszt, és azon van, hogy Délkelet-Ázsiában elsőként legalizálja az azonos neműek házasságát.

A turizmus Thaiföld egyik legfontosabb iparága, amely az összes munkahely mintegy 20 százalékát adja, és az ország 500 milliárd dolláros gazdaságának körülbelül 12 százalékát teszi ki. A külföldi érkezők száma idén júliusig mintegy 34 százalékkal magasabb volt 2023 azonos időszakához képest.

Megvan a Kínát helyettesítő ázsiai autógyártó nagyhatalom

A kínai elektromos autókat immár magas vámokkal tervezi sújtani az USA, és vélhetően Európa is kénytelen lesz berendezkedni a piacvédelemre. Az autógyártók egy része közelebb jön, de aki maradna a térségben, találhat egy optimális országot.

A részletekről ITT írtunk bővebben.