A fiatalok körében kiemelt népszerűségnek örvendő közösségi média jóváhagyta a politikai dezinformációkat tartalmazó hirdetéseket, ezzel megszegve többek között saját irányelveit is – írja a Euronews.
A Global Witness nevű nemzetközi kampánycsoport 16 hirdetést készített az ír közönség számára, tele hamis információkkal az e heti uniós választásokról. Céljuk az volt, hogy a 3 általuk felkeresett platform (TikTok, Youtube, X) jóváhagyja a nekik felkínált láthatóan hamis hirdetéseket.
Kapcsolódó
A felmérésből kiderült, hogy a TikTok a 16 álhírből az összeset jóváhagyta közzétételre, a Youtube 14-et letiltott, amíg az X az összes hirdetést elutasított és felfüggesztette a csoport kamu profilját.
A TikTok csúfosan megbukott ezen a teszten
– mondta Henry Peck, a Global Witness vezető kampányfőnöke.
A szervezet hamis hirdetései között olyan dezinformációk szerepeltek, amelyek például arra figyelmeztették a szavazókat, hogy ne menjenek el a választásokra, az erőszak veszélye és a fertőző betegségek rohamos terjedése miatt.
További hirdetések szerint a választási korhatárt felemelték 21 évre, valamint kiemelték azt is, hogy az emberek már e-mailben is leadhatják voksaikat, ami az európai választásokon nyilvánvalóan nem megengedett.
A kínai cég reagálva a tanulmányra elismerte, hogy a hirdetések megsértették a szabályzatot, de rendszerük egy moderátor emberi hibája miatt hagyta jóvá a hamis információkat. Állításuk szerint új eljárásokat vezetnek be, hogy megakadályozzák az jövőben az ilyen problémákat.
Ebből is látszik, semmit nem bíznak a véletlenre a Karmelitában
Százmilliókat költ a Fidesz Facebook-hirdetésekre, egész Európát sikerült kenterbe verni ezzel. Nagy a tétje a vasárnapi választásnak, különösen Orbán Viktor számára, na meg persze Magyar Péter is bejött a képbe.Bővebben--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!