A társaság vezetője a kis Titan tengeralattjáró irányítója, egyúttal az utazásokat szervező vállalkozás, az OceanGate alapítója a 61 éves Stockton Rush volt. Rush eredetileg pilóta volt, már 19 évesen megszerezte a DC-8-as típusú, ma már forgalomból kivont repülőgéptípusra a kapitányi képesítést.

Három évvel később a repülőmérnöki diploma is a zsezsében volt, és tudását felhasználva saját repülőgépet épített.

A The Washington Post szerint a kalandvágy tovább hajtotta Stockton Rush-t: megépítette első tengeri merülésre alkalmas járművét, ami két személyes volt, és amellyel összesen harminc merülést hajtott végre, persze még nem a mostanihoz hasonló mélységbe. Az OceanGate céget, amelyet kutatás és turizmus céljából hozott létre, és a fő irány a mélytengeri merülés lett, 2009-ben hozta létre, 2010-től már szervezte az utakat.

Titanichoz az utolsó két évben merült le több alkalommal.

Hamish Harding

Hamish Harding 58 éves brit üzletember és pilóta volt, ugyancsak erős kalandvággyal megáldva: például több világrekordot is megdöntött mélytengeri merülésben.

Üzletemberként egy repülőgépek adásvételével foglalkozó céget vezetett, amelyet egyben ő is alapított. Nem csupán a mélység, a magasság is vonzotta: tavaly az egyik résztvevője volt a Jeff Bezos alapította Blue Origin cég ötödik űrugrásának, mikor a világűr határáig jutott el.

Emellett a Déli-sarkon és a Mariana-árokban is járt.

Paul-Henri Nargeolet

A 77 éves Paul-Henri Nargeolet volt az utazás francia résztvevője, aki korábban haditengerészeti parancsnokként szolgált: ő már a haditengerészetnél is tengeralattjárót is vezetett, így számára szinte otthonos volt egy ilyen járművön tartózkodni.

A parancsnok már a kilencvenes években is járt a Titanicnál: őt tartották az óceán fenekén fekvő, ikonikus elsüllyedt hajó egyik legkomolyabb szakértőjének, aki azonosítani tudta a hajó szétszóródott részeit. 

Paul-Henri Nargeolet merült le a legtöbbször a Titanichoz a társaságból, az elsüllyedt hajóról könyve is megjelent.

Shahzada Dawood és Suleman Dawood

Végül a talán leginkább elhíresült két részt vevő következik: a pakisztáni és egyben brit apa és fia páros. Az apa, Shahzada Dawood 48 éves volt, a fia, Suleman mindössze 19.

Shahzada Dawood egy nagy, sok iparágban jelenlévő pakisztáni cég, az Engro alelnöke volt. A céget tulajdonló Dawood Hercules családi tulajdon, melyet még Shahzada apja, Hussain alapított. Az üzletember komolyan érdeklődött a természet iránt, azonban nem volt olyan kalandvágyó, mint az előző három utas. 

Feltehetően ezért is vitte magával 19 éves fiát, aki már Angliában nőtt fel. Suleman szívesen olvasott sci-fi könyveket, így az érdeklődés adott volt az expedíció iránt, és vélhetően rögtön megtetszett neki a merülés ötlete, amint apja felvetette neki a lehetőséget.

Az apa és fia így leginkább abban térhetett el a többi résztvevőtől, hogy nem vettek részt korábban extrém sportokban, kalandokban, repülésben, merülésben, így vélhetően a kockázattal sem voltak tisztában, amit az adott járművel való, rendkívüli mélységbe történő merülés jelentett.

Shahzada Dawood és Suleman Dawood
Kép: Reuters