A Toyota kedden vitte a nyilvánosság elé az új generációs motort, amely a hibrid és a bioüzemanyaggal működő autókhoz is használható lesz. A vállalat céljai között szerepel a szigorú kibocsájtási normák kitűzése, valamint az EV-ken túlmutató értékesítési stratégia előremozdítása – írja a Reuters.
A Subaru és a Mazda Motorral közösen tartott médiaeseményén a világ legnagyobb volumenű autógyártója bemutatta a jelenleg még fejlesztés alatt álló új 1,5 és 2,0 literes motorokat, amely a mostani típusokhoz képest csökkentett térfogattal és magassággal rendelkezik.
Ezekkel a fejlesztésekkel mindhárom vállalat célja a motorokkal, akkumulátorokkal és más elektromos meghajtási egységekkel való integráció optimalizálása
- áll a közös közleményükben.
A Toyota a Subaru mintegy ötödét, a Mazdának pedig nagyjából 5 százalékát birtokolja.
A vállalatok szerint erőfeszítéseik előremozdítják a belsőégésű motorok szén-dioxid mentesítését, mivel kompatibilissé teszik őket az alternatív források (e-üzemanyagok, bioüzemanyagok) kapcsán. Reményeik szerint a járművek formaterve is átalakulhat, a kisebb motor miatt, amely alacsonyabb motorháztetőt tesz lehetővé.
A Toyotát már korábban megbélyegezték az EV-k terén kialakult lemaradásai miatt. Azonban az elektromos járművek visszaszorulásával a benzines-elektromos hibridek térhódításából jelentősen profitált.
Hiroki Nakajima technológiai igazgató nem volt hajlandó megmondani, hogy a Toyota mikor dobja piacra az új motorokkal felszerelt modelleket.
Január-márciusban mintegy 2,4 millió járművet értékesített a vállalat, amiből közel kétötöde benzin-elektromos hibrid volt. A plug-in hibrid, üzemanyagcellás és teljesen akkumulátoros elektromos járművek együttesen mindössze 2,9 százalékot tettek ki.
Őrjöngenek a sofőrök, teljesen átvágta őket a népszerű márka
A Toyota hidrogénautójának vásárlói perre mentek a gyártóval szemben, a tankolás egy igazi rémálom a számukra.Bővebben--->