Tucker Carlson amerikai újságíró, aki nemrégiben
Vlagyimir Putyin orosz elnökkel készített interjút Moszkvában, látogatásakor kapva kapott az alkalmon, hogy egy kicsit belevesse magát az orosz mindennapokba.
El is ment egy moszkvai szupermarketbe, hogy nagy igyekezettel
lerántsa a leplet arról a „hazugságról”, hogy az oroszok rosszul élnek és a
szankciók keserű kenyerét eszik.
A láthatólag megilletődött TV-sztár jóformán
szóhoz sem jutott az orosz szupermarketek gazdag választékától, sőt, milyen megfizethető áron kínálják az orosz embereknek a portékát.
„Kíváncsiak voltunk, hogy mennyibe fog mindez kerülni, egyáltalán nem figyeltünk az árakra, csak pakoltunk bele a bevásárlókocsiba, annyit amennyit egy hét alatt megeszünk. 104 amerikai
dollárra (38 ezer forintra) jött ki" – mondta elképedve.
Becslései szerint mindezekért az Egyesült Államokban négyszer ennyit fizetett volna. (Ez persze így erős túlzásnak tűnik, és arról sem szólt a fáma, hogy a fizetésekben is négyszeres a szorzó az amerikai átlagpolgár javára –
a szerk.)
Az újságíró attól is nagyon boldog volt, hogy nyugati termékekkel is találkozott.
„De mind nyugati termékeknek tűnik: Mars, Twix, Snickers, Milky Way, Bounty, Gillette, Halls, Mentos. Nem látok itt semmilyen szankciót, bár honnan is tudhatnám?” – szúrt oda.
Carlson le is vonta a konklúziót:
egy átlag-amerikai számára már egy orosz boltban tett látogatás is elég lenne ahhoz, hogy a kormánya ellen forduljon.
Szerinte ez már önmagában simán leleplezi
Washington „hazugságait”.
Már több mint 200 millió néző
A műsorvezető
Putyin-interjúja egyébként komoly nézettséget ért el, a két órás videó – amiben jóformán csak az orosz elnök érvényesül – 201 millió megtekintésnél jár Tucker X-platformján.
A beszélgetés nagy része az ukrán konfliktusra, valamint Oroszországnak az Egyesült Államokkal, a NATO-val és a Nyugattal való kapcsolataira összpontosított. Az orosz államfő persze most is bedobta a megosztás taktikáját, amikor
Kárpátalja sorsára célozgatott.
Az viszont a napokban derült ki, hogy bár erősen Putyin álláspontjának népszerűsítése körül forgott a műsor, ám az orosz elnök
mégsem volt teljesen elégedett – mit több, elég gyengének találta az interjút a Rosszija 1 állami csatornának nyilatkozva.
A kész műsort és a közönség reakcióját kommentálva „veszélyes embernek”
nevezte Carlsont, de szerinte szándékosan választott olyan taktikát, hogy a beszélgetés során ne halljon tőle „erős válaszokat”.
Közben az is kiderült, hogy Putyin kétórás eszmefuttatása nem nagyon érdekelte az oroszokat. A Moscow Times a Mediascope kutatócégre hivatkozva arról számolt be, hogy a február 4-11. közötti héten a legnépszerűbb televíziós műsorok összoroszországi értékelésében csak a 19. helyen szerepelt. A nézettséget tekintve (2,9 százalék) csak kevéssel előzte meg a „Pszichikusok. Visszavágó” (2,8 százalék) és a „Csodák mezeje” (2,7 százalék) című műsorokat.