A Volkswagen (VW) szerdán 42 százalékos profitcsökkenésről számolt be a harmadik negyedévben, ami 3 éve a legalacsonyabb adat. Azonban a csökkenést nem övezi nagyobb meglepetés, mivel a vállalat személygépkocsi üzletága már egy ideje magas költségekkel és gyenge kínai kereslettel küzd, miközben Németországban potenciális gyárbezárások fenyegetnek – írja a Reuters.
A VW harcba keveredett a szakszervezetekkel a tervezett átalakítás miatt, amely a vállalat 87 éves történetében először magába foglalja a hazai piacon történő gyárbezárásokat. A német autógyártó és az IG Metall szakszervezet közötti tárgyalások második fordulója szerdán kezdődik, miután az üzemi tanács vezetője a tárgyalások megszakításával és sztrájkkal fenyegetőzött.
A dolgozók jelenleg sztrájkkal is fenyegetőznek, hacsak a vezetőség nem hátrál meg a németországi gyárbezárásoktól.
A VW eredményei alapján a személygépkocsi üzletágban a szeptemberrel zárult kilenc hónapban a tavalyi év azonos időszakához képest 3,4 százalékról 2 százalékra csökkent az értékesítésre vetített üzemi megtérülés.
Ez rávilágít a jelentős költségcsökkentés és hatékonyságnövelés sürgősségére
- mondta Arno Antlitz, a VW pénzügyi vezetője.
Az európai autópiac a járvány óta mintegy 2 millió járművel csökkent, ami a Volkswagen számára évente mintegy 500 ezerrel kevesebb eladott darabszámot jelent. Az olyan szereplők, mint a Tesla és az olcsóbb modelleket kínáló kínai autógyártók azonban piaci részesedést szereztek Európában.
Kínában a Volkswagen szintén veszített piaci részesedéséből, mivel a helyi versenytársak olcsóbb modelleket kínálnak, illetve tovább nehezítette a helyzetet a kínai gazdaság lassulása is, az ingatlanválság miatt. A Volkswagen Kínába, a világ legnagyobb autópiacára történő exportja 15 százalékkal, 711 500 járműre csökkent a harmadik negyedévben. Ez rontotta a globális értéket, amely ezáltal 2,176 millió járműre esett vissza.
A kamat- és adófizetés előtti eredmény 2,86 milliárd euróra csökkent a július-szeptemberi időszakban, ami nagyjából megfelel az LSEG 2,80 milliárd eurós átlagos becslésének.
A Volkswagen részvényei az elmúlt egy évben mintegy ötödét veszítették el, és ezzel elmaradtak a páneurópai autóipari index 10 százalékos esésétől.
Európa vezető autógyártója szeptemberben kevesebb, mint három hónapon belül másodszor csökkentette éves kilátásait, csatlakozva a riválisok BMW és Mercedes-Benz által közölt kilátásokhoz.
Drasztikus döntést hozott a Volkswagen: tízezrek kerülhetnek utcára
A szakszervezet tájékoztatása szerint legalább három németországi gyárra is lakat kerülhet. A megmaradt dolgozók bérét csökkentik, majd két évre be is fagyasztják.Bővebben>>>