Az osztrák munkavállalói kamara (AK) közölte:

a Wizz Air légitársaságnak át kell dolgoznia üzleti feltételeit és meg kell térítenie a fogyasztóknak a szabálytalanul felszámított díjakat.

Az érdekképviselet egyebek között a 40 euró (körülbelül 16 ezer forint) reptéri utasfelvételi díjat említette ennek kapcsán.

A kamara közleményéből kiderült, hogy

az utasszállítási feltételek AK által kifogásolt összesen 88 cikkelyéből 81 esetében adott igazat az érdekképviseletnek az osztrák legfelsőbb bíróság (OGH).

Az utasszállítási feltételeken kívül szabálytalannak minősítettek

  • a Wizz Account ügyfélszámlával és a Wizz Ajándékutalvánnyal kapcsolatos 30 cikkelyt, valamint a jegyek Wizz Credits-en keresztül - utasok írásbeli hozzájárulása nélkül - történő visszatérítésének gyakorlatát, és azt is, hogy
  • az ajándékutalványok érvényességi ideje mindössze 12 hónap.

Az AK tájékoztatása szerint a Wizz Air ausztriai lakóhellyel rendelkező ügyfelei igényeiket 2019-ig visszamenően érvényesíthetik a légitársaság honlapján.

Az osztrák munkavállalói kamarával folytatott megbeszéléseket követően a Wizz Air egyezséget kötött a bírósági eljárásban felvetett kérdések tisztázására. A légitársaság elismeri a bécsi kereskedelmi törvényszék legfrissebb döntését, elfogadja ezeket és ennek megfelelően cselekszik

- közölte válaszul a légitársaság.

Hozzátette, hogy

visszatérítési mechanizmust dolgoztak ki azon utasok számára, akiknek 2019 eleje óta reptéri utasfelvételi díjat számítottak fel.

Mindemellett visszaállítják a lejárt Wizz krediteket és a lejárt ajándékutalványok helyett - öt évig beváltható - újakat állítanak ki - írta az MTI a közleményeket ismertetve.