Szeptemberben az eddigi legnagyobb, 1,4 milliárd dolláros vámfizetési kötelezettséget rótta ki a Volkswagenre India, amiért az alacsonyabb vám megfizetése érdekében egyes VW, Skoda és Audi gépkocsik importját több részegységre bontotta.

A német vállalat szerint ugyanakkor ez ellentmond azzal azoknak az importadó-szabályoknak, amelyek az autóalkatrészekre vonatkoznak Újdelhiben, ezért bírósági dokumentumok szerint beperelte az indiai hatóságokat.

A Volkswagen azzal érvel, hogy nem egyetlen készletként importálta az autóalkatrészeket, hanem külön-külön szállította és néhány helyi alkatrésszel kombinálva állította össze az autókat, ezért nem kell magasabb vámot fizetnie – írja az MTI.

A bírósági beadvány szerint a követelés ellentmond a kormány álláspontjának, emellett pedig „veszélyezteti a külföldi befektetők által a kormányzat intézkedéseibe és biztosítékaiba vetett bizalom alapját".

A Volkswagen érdekeltségébe tartozó Skoda Auto Volkswagen India a mumbai legfelsőbb bírósággal azt is közölte, hogy a vita az Indiában végrehajtott 1,5 milliárd dolláros beruházásait is veszélyezteti, és károsan hat a külföldi befektetési környezetre.

A mumbai legfelsőbb bíróság február 5-én kezdi meg az ügy tárgyalását. Kormányzati források szerint ha a Volkswagen India a pert elveszíti, akkor mintegy 2,8 milliárd dollárt kell fizetnie.

A Volkswagen India a 2023/24-es pénzügyi évben 2,19 milliárd dolláros árbevételt és 11 millió dolláros nettó nyereséget jelentett.

Megdönthetetlennek tűnik a Toyota uralma

Az eladásokat nézve a japán autógyártó immár ötödik egymást követő évben szerezte meg a világ vezető autógyártója címet.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.