A hatályos rendelkezés szerint ez év végéig lehet korkedvezményre jogosultságot szerezni, az ezzel kapcsolatos további kormányzati elképzelések viszont nem ismertek. A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) ezért azt szorgalmazza, hogy kezdődjenek tárgyalások a szaktárca és a cégcsoport szakszervezetei között - áll a Czomba Sándornak címzett levélben.
A Volán-társaságcsoportban mintegy 10 ezer autóbusz-gépkocsivezető dolgozik. A korkedvezményes nyugdíj körüli bizonytalanság az átlagéletkor előrehaladtával egyre több munkavállalót érint.
A szövetség szerint a Volán vállalatoknál a korkedvezményes nyugdíj létjogosultságát az eddig elvégzett vizsgálatok, felmérések egyértelműen igazolták: a szakértői vizsgálatok az autóbusz-gépkocsivezetők egészségkárosodását, pszichikai túlterheltségét állapították meg.
Az ergonómiai körülmények (gépkocsivezetői fülke, vezetői ülések) korszerűsödése ellenére az egészségügyi felmérések kimutatták és felhívták a figyelmet a gépkocsivezetők egészségkárosodásának kockázati tényezőire. Felelősek az utasok biztonságáért, az 50-70 millió forint értékű járművekért, a forgalom felgyorsulása és megnövekedése pedig további koncentrált figyelmet igényel, ami felfokozott pszichikai állapotot idéz elő a gépkocsivezetőkben - olvasható a szövetség közleményében.
A KMSZ szerint átmeneti megoldást jelenthet, ha a kormány meghosszabbítja a jelenlegi korkedvezményre jogosító nyugdíjrendszert.
Hozzátették: a megszerzett korkedvezményes éveken túl a korkedvezményre való jogosultságot 2007. január elsejétől a bruttó bér 13 százalékának megfelelő mértékű, úgynevezett korkedvezmény-biztosítási járulék megfizetése alapozza meg.