Az új Duna-hídnak köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a közel egy óráról 15 percre csökken. Az új átkelő és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének összértéke nettó 92 milliárd forint volt.

A Tomori Pál híd a szűkebb körű ünnepséget követően, még azon a napon, június 6-án megnyílik a közlekedők előtt. A híd átadása után még egy ideig üzemel a Paks-Géderlak közötti kompjárat, de annak további sorsáról egyelőre nincs információnk – adott hírt róla a Baon.

A kivitelező az új híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és felszerkezetei készítése során:

  • közel 28 ezer köbméter betont épített be,
  • az összeszerelt acélszerkezet súlya meghaladja az 5 ezer tonnát,
  • 418 kilométer hosszúságban szereltek be feszítő kábeleket,
  • a folyószabályozási műtárgyakba és pillérvédelembe 82 300 tonna vízépítési kő került.
  • Az új Duna-híd 946 méter hosszú, a kivitelezésén mintegy 900 ember dolgozott.

A híd május elején esett át a próbaterhelésen.