Tarlós István főpolgármester elmondta, a tér átalakításakor az a cél vezérelte őket, hogy egy olyan európai színvonalú, modern közösségi teret, közlekedési csomópontot hozzanak létre, ahol "nemcsak átrohanni, de megpihenni, találkozni is lehet, és jó is". "Mindezt úgy szerettük volna tenni, hogy megmaradjon a tér karaktere, vagyis mindaz, amit korábban szerettünk benne".
A főpolgármester kijelentette, hogy a pénteki nap tekinthető a budai fonódó villamoshálózat hivatalos átadásának is. A fővárosiak és az arra közlekedők ugyan már több mint egy hónapja birtokba vehették a Széll Kálmán teret, ám a végső simítások még hátravoltak. A budai csomópont egy reálisan kidolgozott, ütemezhető elképzelés szerint újult meg, kiemelten figyelembe véve a közösségi közlekedés szempontjait.
"Ahogy a fővárost érintő összes fejlesztésnél, úgy a Széll Kálmán tér esetében is szem előtt tartottuk, hogy megadjuk a választás szabadságát". Az átalakított tér a budai fonódó villamoshálózatnak köszönhetően új közlekedési kapcsolatokat kínál, valamint a villamos, a metró és a buszok mellett már a Mol BuBi (budapesti biciklirendszer) gyűjtőállomása is megtalálható a téren. Mindenkinek egyenlő közlekedési feltételeket szeretnének biztosítani, ezért a tér az akadálymentességi követelményeknek megfelelően épült ki. Az alacsonypadlós buszokra és villamosokra akadálymentesen lehet felszállni. A Várfok utcai buszmegállók megközelítését lift és kültéri mozgólépcső teszi könnyebbé.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új ügyfélközpontja, amely egy új létesítményben kapott helyet, a jövő héten nyílik meg a téren. A felújított térre több mint 700 négyzetméternyi zöldfelület, csaknem 200 fa, több mint 32 ezer cserje és mintegy 10 ezer virág került.
A főpolgármestert köszönetet mondott a fővárosiaknak az építések alatt tanúsított türelmükért.
Az esemény elején közölte, nem sokkal a hivatalos átadás előtt tudta meg, hogy kollégái elfelejtették meghívni az ünnepségre az érintett kerületek polgármestereit.
Buda legforgalmasabb csomópontja, a Széll Kálmán tér rekonstrukciója május 10-én fejeződött be. A BKK aznapi közleménye szerint mintegy 5,3 milliárd forintnyi fővárosi, kormányzati és uniós forrásból újították fel, építették át a teret. A budai fonódó villamoshálózat március 14-én vált teljessé, miután véget ért a Lánchíd budai hídfője alatti villamosalagút felújítása, és új, teljes vonalán, Dél-Budától Óbudáig kezdett közlekedni a 19-es és a 41-es villamos.