Miközben az RTL Saleshouse már ebben az évben áremelést hajt végre, az Atmedia arról tájékoztatotta ügyfeleit, hogy bár a televíziós piacon kialakult túlkereslet őket sem kerüli el, idén nem változtatnak az árakon.
Azt írják:
a végrehajtott árszínvonalnövelésnek és a portfolió stabil nézettségének köszönhetően a túlkeresletet éves szinten kezelni tudják.
Közleményük szerint „ilyen túlkeresleti helyzetben az eddigieknél szignifikánsan magasabb, a túlkereslet mértékének megfelelő áremelés szükséges a 2024-es évre, ahogyan ez már a környező országokban is bejelentésre került. Erre a lépésre mind a szállítási biztonság, mind pedig a tartalomelőállítás színvonalának megőrzése miatt van szükség".
Hozzáteszik azt is, hogy a hirdetők és a médiaügynökségek oldaláról gyakorlattá kell válnia mind a pontos éves vállalásoknak, beleértve a költések tervezett szezonalitását is – a várható kereslet pontosabb meghatározása érdekében, mind pedig az időben történő kampány-jelentéseknek, mert ezzel segíthetnék az inventory tervezést és gazdálkodást.
Az Atmedia - a nemzetközi piacon is jelen lévő - a televíziók reklámidejét értékesítő kereskedőház. Sok más csatorna mellett az MTVA, a TV2 Média Csoport, a HírTV, a Network4 Media Group, a Viasat Explore, az ATV Csoport, a Tematic Media Group (Dikh TV, Sláger TV) és az Eurosport reklámidejét értékesíti.