Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az újautó-piaci eladásokból az elektromos autók. Az idei első negyedévben az uniós piacokon forgalomba helyezett autók 13,9 százalékát adták a tisztán elektromos autók, szemben az egy évvel korábbi 11,4 százalékkal. Magyarországon szerényebb a tempó, 5,5 százalékról 5,7 százalékra nőtt a villanyautók részesedése – derül ki a Netrisk összeállításából.
Bár az elektromos autók térnyerése jól látszik a globális, európai és magyarországi adatokon is, az autóbiztosításoknál még visszafogott a részesedésük.
A magánszemélyek által megkötött kötelező felelősségbiztosításoknak 4,3 százalékát adták az alternatív hajtású autók. Ezekből a hibrid és villanyautók aránya több mint 3 százalék.
Bár az elektromos autók jellemzően drágábbak a hasonló, hagyományos meghajtású társaiknál, a kötelező átlagdíjakat nézve ez az eltérés nem látszik. Ebben szerepet játszhat, hogy a villanyautókban kevesebb alkatrész található, mint a hagyományos autókban.
Így alakultak az átlagdíjak
- Ebben az évben benzines autókra megkötött kgfb-szerződéseknél az átlagdíj április közepéig több mint 47 ezer forintot tett ki,
- a dízeleknél pedig meghaladta az 58 ezer forintot,
- az elektromosok esetében pedig ugyanez közel 51 ezer forintot tett ki, míg a hibrideknél szintén 51 ezer forintos az éves kgfb-díj.
Az adatokból kiderül az is, hogy az idén villanyautókra kötött kgfb-szerződések 14 százaléka 0-50 kilowattos teljesítményű autókra szólt, az 50-100 kilowattos autók részesedése 41 százalékos, a 100-180 kilowattosoké több mint 34 százalék, a 180 kilowattnál erősebbeké pedig meghaladta a 10 százalékot.
A cascora is rámegy az autósok spórolt pénze
- A cascobiztosítások esetében a benzineseknél az átlagos cascodíj az idén megkötött szerződéseket nézve közel 135 ezer forint,
- a dízeleknél majdnem 146 ezer forint,
- a villanyautóknál 118 ezer forint alatti összeget mutat a statisztika.
- A hibridek cascója átlagosan majdnem 156 ezer forint.
Akármilyen meghajtásról van szó, a mai autó árak és szervizdíjak mellett aki teheti, annak érdemes cascót kötnie, mert egy-egy javítás költsége akár milliós nagyságrendű tétel lehet.
Válságálló-e Magyarország?
Virág Barnabás ad választ a kérdésre, továbbá Végh Richárd a BÉT vezérigazgatója is beszélget május 26-án a Müpában. Az MNB alelnöke és Budapesti Értéktőzsde vezetője a Napi.hu konferenciájának fő előadói.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!