Az online kérdőíves kutatás során azt vizsgálták, hogy az emberek kihez fordulnak egészségügyi panaszaikkal, mit gondolnak a magán-egészségügyi ellátásról, mennyire veszik igénybe azt, illetve mit tudnak az egészségbiztosításokról. A kutatás szerint háromból egy ember (a megkérdezettek 36,3 százaléka) nem mindig tudja, kihez forduljon egészségi problémájával, milyen orvost érdemes felkeresnie.
Az embereknek csak kevesebb, mint a fele (48,1 százaléka) hívja az ügyeletet, a szakrendelőt vagy a háziorvost, ha bizonytalan, milyen ellátásra van szüksége. A válaszolók 30,4 százaléka inkább az interneten keres rá panaszára, 17,8 százaléka a családjától vagy ismerősétől kér tanácsot, esetleg egy egészségügyi szakkönyvet lapoz fel (3,7 százalék).
Tízből ketten inkább el se mentek orvoshoz
Minden ötödik emberrel (a válaszadók 19,3 százalékával) fordult már elő olyan, hogy panaszával egyáltalán nem ment el orvoshoz, mert az állami rendszert nem tartotta megfelelőnek. A megkérdezettek 44,4 százaléka ebben az esetben egy magánorvost keresett fel, és csupán a kutatásban résztvevők 36,3 százaléka mondta azt, hogy még soha nem került ilyen helyzetbe.
Arra a kérdésre, hogy milyen esetekben választanak magán-egészségügyi ellátást, a megkérdezettek 35,5 százaléka válaszolta azt, hogy akkor, amikor az állami ellátásban túl hosszú lenne a várakozási idő.
Csak az egyharmad tudná kifizetni a drága vizsgálatokat
A magán-egészségügy drága diagnosztikai vizsgálatainak kifizetése csak minden harmadik embernek nem jelentene anyagi gondot, 61,49 százalék viszont nem tudna hirtelen egy nagy összeget fizetni azért, hogy hónapok helyett akár napokon belül sorra kerüljön, ráadásul a megkérdezettek 6 százaléka még csak nem is tartaná fontosnak ezt annak ellenére, hogy ez komoly betegség esetén jelentősen növelné a gyógyulási esélyeit.
Hányan fizetnék ki napi egy kávé árát azért, hogy egészségi probléma esetén ingyen jussanak magánellátáshoz? A megkérdezettek közel fele, 48,89 százaléka hajlandó lenne áldozni erre, jelentős részük (39,3 százalékuk) azonban még nem gondolkodott ezen. Pedig már havi néhány ezer forintért elérhető olyan egészségbiztosítás, amely fedezi az orvosi call center, a járóbeteg-ellátás és a diagnosztikai vizsgálatok díjait is.
A megkérdezettek 12,6 százalékának kínál a munkáltató egészségbiztosítást a cafeteria keretében. Jelentős, 40,8 százalék azok aránya, akik számára nem kínál a cég egészségbiztosítást a cafeteria részeként, pedig, ha nyújtana ilyet, akkor választanák - olvasható a felmérésben, amelynek a teljes verziója itt olvasható.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Nagy a baj: rendkívüli kormányülést hívtak össze a megállíthatatlanul terjedő vírus miatt

Kritikus lehet az idei nyár Európában, be kell húzni a féket

Megvan a bűnös, ez okozta a pénteki borzalmas földindulást

A fasorba sincsenek az állampapírok: örülhet, aki egy másik hazai pályán fektetett be

Grönlandot elözönlik az amerikaiak, a tettrekészek Párizsban gyülekeztek

Ausztria térdre rogyott, ez már a lakosság előtt sem titkolható

Változnak az idők: már egy mérnöknek sem elég angolul sört kérni

Egy új NAV-os húzás kesztyűs kézzel bánik a jogkövető adózókkal, de sokba fájhat a mulasztás

Sokszor kellett az esernyő: közel egyhavi csapadék sűrűsödött egyetlen hétbe
