Forradalmi változást kíván elérni a biztosítási piacon hazánk piacvezető alkuszcége, a Hungarikum Biztosítási Alkusz. Ezért indították el digitális biztosításközvetítő rendszerüket, amely szemléletváltozást hoz a magyar lakosság biztosítási szolgáltatásokhoz való viszonyában.
„A harmincéves állóvíznek vége” – mondta Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója a vállalat eseményén. Azt ígérik, hogy a fejlesztés teljesen átalakítja a biztosítási piacot. Ez az újítás ötvözi a fizikai és digitális megoldásokat, ez a hibrid modell európai szinten is egyedülállónak számít, Magyarországon pedig elsőként érhető el.
Az elmúlt 20 év legnagyobb vívmánya egyértelműen az online biztosításkötés, kárbejelentés és az ügyfélszolgálat volt a szektorban, most „az online biztosításkötés új dimenzióját hozzák el a magyar lakosság és a biztosítási tanácsadók részére”.
Az új oldal a biztosításipiac.hu névre hallgat, és most már bárki számára elérhető. Tulajdonképpen egy online biztosításközvetítő portál és applikáció, amelynek célkitűzése, hogy a biztosítási ügylet teljes ideje alatt, tehát a szerződés megkötésétől egészen a zárásig bármilyen folyamatot teljes egészében el tudjunk intézni.
Gyorsan, egyszerűen és kényelmesen köthetnek kötelező felelősségbiztosítást, CASCO-t, utasbiztosítást, lakásbiztosítást, illetve minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítást a felhasználók. Ráadásul örökíteni is lehet a máshol megkötött biztosítási szerződéseket, amelyeket szintén tudnak kezelni az új platformon és az alkalmazásban egyaránt.
„Magyarországon évente több mint 90 ezer új biztosítást kötnek, 2022 végén több mint 14,81 millió szerződés volt nyilvántartva. Bár a digitalizáció az elmúlt években az élet számos területén alapvető változásokat hozott, úgy látjuk, hogy a biztosítási szektornak még nagyon sokat kell fejlődnie, hogy valóban az ügyfelek igényeinek és érdekeinek megfelelő szolgáltatásokat kínáljon.” – hangsúlyozta Keszthelyi Erik.
Új ajánlat minden évben
Szerinte a biztosításközvetítők többsége megfeledkeznek a biztosítási évfordulóról. Pont emiatt az új oldalon megkötött szerződéseket garantáltan megversenyezteti a vállalat minden évforduló alkalmával, így az ügyfél jobb fedezet mellett juthat akár még kedvezőbb díjú biztosításhoz. Ezzel az alulbiztosítottság kizárását is garantálják.
Keszthelyi Erik szerint a márciusi lakásbiztosítási kampányban (amikor az ügyfelek ingyenesen válthatnak biztosítást) „félmillió darab biztosítási szerződés fog megmozdulni”.
Az applikációnk köszönhetően 1 millió darab új szerződésre számítanak a következő 3 évben. Ebből legnagyobb díjbevételt a lakásbiztosítás és a KGFB fogja jelenteni. A vállalat elnök-vezérigazgatója elmondta: az új oldalon egyelőre csak vagyonbiztosítások érhetőek el, később azonban tervezik a kockázati életbiztosítások bevezetését is.
1 százalék jótékonykodás
A digitális platform elindítása mellett a társadalmi felelősségvállalás is kiemelt szerepet kap stratégiájukban, ennek jegyében minden, a felületen megkötött új szerződés után 250 forinttal támogatja a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet. Ez egyébként a 90 ezer darabos új szerződésszám alapján éves szinten mindössze 225 millió forintot jelent, ami a cég 2023-as árbevételének kicsit több mint 1 százalékát jelenti.
Fontos a megújulás
Vinnai Balázs, az IVSZ Digitális Vállalkozások Szövetségének elnöke szerint, amikor digitalizációról, technológiáról beszélünk, hajlamosak vagyunk teljesen új dolgokra gondolni, pedig sokszor a meglévő módszereket kell hatékonyan újragondolni.
„Most fejlődést látunk egy olyan iparágban, amelynek alapja a konzervativizmus” – húzta alá.
Az egész világon jelenleg 7 milliárd okostelefon van az embereknél, ami a teljes populációnak a 80 százalékát jelenti. „Nem hiszek a big data-ban, inkább a „small data-ban”, amely egyénre és személyre szabottan segíti a döntéshozatalt” – tette hozzá.
Ilyennek kell lennie ezeknek a folyamatoknak, digitalizálódni és egyszerűsödni kell, ugyanakkor az egyéni adatok felhasználására kell koncentrálni. A szektor egyébként is képes nagy adatokat felhalmozni, azonban ezek alapján „le kell tudnunk vonni a személy szintjére vonatkozó következtetéseket”.
Mi legyen a sok adattal?
Ez az óriási adathalmaz a biztosítók 55 százaléka szerint meg fogja változtatni a biztosítási szektort. A lakossági ügyfélkör még ennél is optimistábban áll a kérdéshez: 70 százalékuk szívesen venne igénybe digitálisan, adatalapon testreszabott szolgáltatásokat.
Vinnai Balázs kiemelte: a világ biztosítóinak 77 százaléka ma azon dolgozik, hogy teljesen digitalizálják a piacot, és a biztosítások működését. A tavalyi évben világviszonylatban 200 milliárd dollárt
200 milliárd dollárt fektettek a biztosítók 2023-ban erre a célra, ez a cikk írásakori árfolyam szerint 71 812 milliárd forint – ebben az összegben vannak fejlesztési költségek is természetesen, túlnyomó részét azonban a marketingre elköltött pénz teszi ki.
Vannak pozitív példák: a gépjárműbiztosításokkal kapcsolatos kárbejelentések 82 százaléka már online történik Svédországban, közben az Amerikai Egyesült Államokban mobiltelefonos fényképpel akár azonnali biztosítási ajánlatot is kaphatunk.
Felesleges stressz
Az ügyfeleknek sokszor frusztrációt okoznak a banki, biztosítási szektorban felmerülő ügyintézési feladatok, amelyek akár az ügyfélelégedettséget is befolyásolhatják. Ehhez kapcsolódóan kiemelték: az egyik legfontosabb feladat az ügyfélélmény megváltoztatása, javítása és modernizálása.
„A fizikai jelenlét és a digitális jelenlét egyszerre tud teljes ügyfélélményt nyújtani” – mondta az IVSZ Digitális Vállalkozások Szövetségének elnöke.