A főpolgármester február elején Facebook-bejegyzésben jelentette be, hogy a BKK nemrég olyan fejlesztési tervet mutatott be, amely nagymértékben segítené az emberek bejutását a belvárosba. Ez pedig a metróbuszok indulásával valósulhatna meg – írta meg az Index, amely hozzájutott ahhoz a tervhez, amely a menetjegyek a és bérletek árának emelésével számol.

Karácsony Gergely a BKK-t kérte fel, hogy álljanak elő egy üzleti tervvel, hogyan finanszírozzák majd az új metróbuszokat.

E szerint:

  • a vonaljegy 450 forintról 500 forintra;
  • a fedélzeti vonaljegy 600 forintról 750 forintra;
  • a 10-es gyűjtőjegy 4000 forintról 4500 forintra; 
  • a 30 perces jegy 530 forintról 600 forintra;
  • a 90 perces jegy 750 forintról 850 forintra;
  • a Budapest 24 órás jegy 2500 forintról 2750 forintra;
  • a Budapest 72 órás jegy 5500 forintról 5750 forintra;
  • a Nosztalgia-vonaljegy 500 forintról 700 forintra;
  • a Nosztalgia-napijegy 2000 forintról 2800 forintra emelkedne.

Nőne az ára:

  • a teljes árú révszemélyjegynek 170 forintról 240 forintra;
  • a tanuló-révszemélyjegynek 110 forintról 160 forintra;
  • a nyugdíjas-révszemélyjegynek 110 forintról 160 forintra;
  • a rév-személygépkocsijegynek 420 forintról 600 forintra;
  • a rév-tehergépkocsijegynek 1050 forintról 1500 forintra;
  • a révkerékpárjegynek 170 forintról 240 forintra;
  • a rév-motorkerékpárjegynek 290 forintról 410 forintra.

A dokumentum szerint a javasolt áremelések és azok hatásai bevételmegosztás után éves szinten 880 millió forint többletbevételt jelentenének.

Az indokok között az áll, hogy a vidéki városokban és külföldön is többe kerül az utazás, nőttek az átlagkeresetek, az infláció miatt is szükség van a korrekcióra.

Nem mond le a Fővárosi Önkormányzat a kötött pályás fejlesztésekről

Csodabuszokkal csábítja az autósokat tömegközlekedésre Karácsony Gergely – ettől volt visszahangos a magyar sajtó a múlt héten. Sokan megkérdőjelezték, hogy vajon a beígért metróbuszok most azt jelentik, hogy feladja a városvezetés a metró és villamosvonalak építését vagy tényleg csak átmeneti lesz a gyorsított közlekedés. Itt olvashat erről >>>