A főpolgármester február elején Facebook-bejegyzésben jelentette be, hogy a BKK nemrég olyan fejlesztési tervet mutatott be, amely nagymértékben segítené az emberek bejutását a belvárosba. Ez pedig a metróbuszok indulásával valósulhatna meg – írta meg az Index, amely hozzájutott ahhoz a tervhez, amely a menetjegyek a és bérletek árának emelésével számol.
Karácsony Gergely a BKK-t kérte fel, hogy álljanak elő egy üzleti tervvel, hogyan finanszírozzák majd az új metróbuszokat.
E szerint:
- a vonaljegy 450 forintról 500 forintra;
- a fedélzeti vonaljegy 600 forintról 750 forintra;
- a 10-es gyűjtőjegy 4000 forintról 4500 forintra;
- a 30 perces jegy 530 forintról 600 forintra;
- a 90 perces jegy 750 forintról 850 forintra;
- a Budapest 24 órás jegy 2500 forintról 2750 forintra;
- a Budapest 72 órás jegy 5500 forintról 5750 forintra;
- a Nosztalgia-vonaljegy 500 forintról 700 forintra;
- a Nosztalgia-napijegy 2000 forintról 2800 forintra emelkedne.
Nőne az ára:
- a teljes árú révszemélyjegynek 170 forintról 240 forintra;
- a tanuló-révszemélyjegynek 110 forintról 160 forintra;
- a nyugdíjas-révszemélyjegynek 110 forintról 160 forintra;
- a rév-személygépkocsijegynek 420 forintról 600 forintra;
- a rév-tehergépkocsijegynek 1050 forintról 1500 forintra;
- a révkerékpárjegynek 170 forintról 240 forintra;
- a rév-motorkerékpárjegynek 290 forintról 410 forintra.
A dokumentum szerint a javasolt áremelések és azok hatásai bevételmegosztás után éves szinten 880 millió forint többletbevételt jelentenének.
Az indokok között az áll, hogy a vidéki városokban és külföldön is többe kerül az utazás, nőttek az átlagkeresetek, az infláció miatt is szükség van a korrekcióra.