A Magyar Közlönyben megjelent határozatok közül az elsőben a kormány egyetért a határkeresztező vasúti kapcsolatok fejlesztésével, a menetidők csökkentésével és a hiányosságok felszámolásával a határ térségében. Ezért kiemelten kezeli a következő fejlesztési célokat:
- a vasút személy- és áruszállítási funkcióiban rejlő lehetőségek kihasználása a regionális, a határ menti kistérségi és a határon átnyúló Kárpát-medencei közlekedésben,
- a vasútnak a regionális és határon átnyúló közösségi közlekedési hálózatba való teljes körű integrációja,
- a határok átjárhatóságának fejlesztése, a határ menti városok és regionális központok elérhetőségének javítása Magyarország határ menti területeinek gazdasági-társadalmi fejlődése, felzárkózása érdekében.
A határkeresztező vasúti kapcsolatok fejlesztésének egyes célterületei a következők:
1. Győr(-Rajka-Oroszvár)-Pozsony közvetlen kapcsolat kialakítása;
2. Komárom és Révkomárom között a vasúti személyforgalom újraindításának vizsgálata;
3. Budapest és Érsekújvár között, Szob és Párkány térségében a kishatárforgalmi közlekedés lehetőségeinek és a Drégelypalánk-Ipolyság vasúti határátmenet újjáépítésének vizsgálata;
4. Salgótarján-Somoskőújfalu-Bánréve-Miskolc, illetve Salgótarján-Somoskőújfalu-Fülek-Losonc(-Zólyom) vonalakon a kishatárforgalmi vasúti személyközlekedés lehetőségeinek vizsgálata;
5. Miskolc-Hidasnémeti-Kassa vonalon a kishatárforgalmi vasúti személyközlekedés beindítása;
6. Sátoraljaújhely és Kisújhely között a személyforgalom újraindításának vizsgálata;
7. Budapest és Szatmárnémeti közötti InterCity kapcsolat fejlesztése, valamint a szatmári térség kishatárforgalmának fejlesztése;
8. Magyarország és Románia közötti vasúti személyforgalom határátmenetének gyorsítása.
A másik határozatban a kormány a Budapest-Kolozsvár és a Budapest-Varsó nagysebességű vasútvonal részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére, az idei költségvetésben előirányzott összegből (ebben a kalapban 7,7 milliárd forint szerepel) 1 milliárd 190 millió forintot - mint fel nem használt pénzt - átcsoportosított a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet (ez a majdani BMW gyár) kialakításával összefüggő közúti, vasúti és közmű infrastruktúra fejlesztésekre.
Ugyancsak a két gyorsvasútra előirányzott összegből 170 milliót a Debrecen, Nagyvárad, Szeged, Szabadka és Pécs nagyvárosokat összekötő Déli vasút fejlesztési terv előkészítésére lehet felhasználni.
A két gyorsvasúttól elvett pénzt pótolni kell, mégpedig 2020-ban 630 millió, míg 2021-ben 730 forint erejéig.