Erdélyi Péter szerint a szmogriadó alatt kitiltott autókat - amelyek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód nullától négyesig terjed - egészen biztosan 2001. december 31. előtt gyártották (ez nincs így - olvassa el kapcsolódó cikkünket - a szerk.), 15-20 évesek és négyszer-ötször több káros anyagot bocsátanak ki, mint az Euro 6-os besorolású járművek.
Az EU-ban forgalomba helyezett autók közül nem lehet megtiltani bármelyik megvételét, azonban az új, illetve fiatalabb autók felé terelhetnék a vásárlókat például az üzemeltetés során felmerülő költségekkel, valamint a környezet-besorolások erősebb figyelembevételével és az autók részletesebb ismeretével.
Kapcsolódó
Az új autók iránti kereslet még mindig alacsonyabb, mint a használt autóké, azonban az ügyvezető elnök reményei szerint a kettő lassan kiegyenlítődik, a következő években is szolidan emelkedik majd az új gépjármű-eladások száma és a piac visszaáll arra a szintre, amit a vásárlóerő, illetve az ország lakossága és gépjárműcseréje indokolna - mondta Erdélyi.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Szelfizett a kormányfő a pápa temetéséről, népharag zúdult rá

Verekedések, üvegzúzás, fenyegetések – elszabadult a pokol a reptereken

Itt tart most Paks 2: már két országban gyártják az új erőmű fontos részeit
Ikonikus fotók készültek Zelenszkij és Trump találkozójáról Ferenc pápa temetésén

Kiégnek a német dolgozók, utálják a munkájukat

Rekord mennyiségű készpénzt tart a világ legrutinosabb befektetője

Négy-öt millió magyar ember életét változtatná meg a kormány, konzultáció is lesz róla

Zárt ajtók mögött helyezték végső nyugalomra Ferenc pápát

Harmadszor is megúszták a szerbek az amerikai szankciót
