Az Országgyűlés honlapján megjelent határozati javaslat ütemtervet is tartalmaz. Első lépésként 2018 első napjától emelkedne a dízel üzemanyagok jövedéki adója, adót kellene fizetni minden szén-dioxid-kibocsátással járó üzemanyagra, a hibrid autók környezetbarátsággal összefüggő kedvezményeit kivezetnék, a cafetériából pedig kikerülne az autóval való munkába járás támogatása, viszont adómentessé válna a közösségi közlekedési eszközzel történő munkába járáshoz adott támogatás.
A következő szakasz 2020 első napjától indulna. Ekkortól nem lehetne többé dízel üzemű, továbbá 150 kilowatt feletti teljesítményű benzines személygépjárműveket forgalomba hozni, megtiltanák a dízel és az Euro 4-nél gyengébb környezetvédelmi besorolású benzinmotoros járműveknek a városközpontokban való közlekedését.
A harmadik lépcsőben, 2025. január elsejétől nem lehetne dízel kis- és nagy teherautókat, továbbá buszokat, illetve benzines személyautókat sem forgalmazni. A 100 ezernél nagyobb lakosságszámú városok belterületeiből pedig kitiltanák a dízel, valamint az az euro 5-nél gyengébb környezetvédelmi besorolású benzinmotoros járműveket.
Végül 2030-tól, a városi közösségi közlekedést csak elektromos járművek szolgálhatnák.
A képviselő szoros határidővel, ez év május elsejéig kéri a kormánytól, az Elektromos Átállási Alap létrehozásáról szóló törvény benyújtását. Szeptember elsejéig pedig az önvezető autókra vonatkozó jogszabályok tervezeteit kellene elkészíteni, ezek az év utolsó napján hatályba is lépnének.
Olvassa el cikkünket arról, hogy korábban a hagyományos taxik kitiltása is felmerült. Azóta a szaktárca és a főváros is cáfolta a Napi.hu értesülését, de a további nyilatkozattól mindenki elzárkózott.