Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter egy hétfői interjúban arról beszélt, hogy a légiközlekedési csomópont megvásárlásáról szóló megegyezés véglegesítése átcsúszhat a jövő évre, mivel a vevőknek egyszerre kell megállapodniuk az árról a három jelenlegi tulajdonossal, illetve 10 adótárssal.

A miniszter szerint a kormány arra törekszik, hogy „versenyképes, piaci alapú árban” állapodjanak meg. 

Múlt hónapban a Bloomberg arról tudósított, hogy Magyarország a francia Vinci SA infrastrukturális csoporttal szövetkezik az üzlet első lépésében, melynek  51 százalékos részesedését a magyar állam kívánja birtokolni. A magyar kormány a katari alapot pénzügyi vagy stratégiai befektetőként képzeli el a projektben. 

A gyakorlatban a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. anyavállalatának, az Airport Holding Tanácsadó Kft. részvényeinek 100 százalékát tervezi megvenni a magyar állam befektetőtársával közösen. Az eladói oldalon úgy tűnik, már egy ideje három vevőre készülnek. 

A Vinci és a magyar állami irányítású Corvinus International Investment Zrt. már a múlt hónapban kérte a Európai Unió jóváhagyását a vásárláshoz, amiről eddig pénzszűke miatt kénytelenek voltak lemondani. Orbán Viktor miniszterelnök már a májusi Katarai Gazdasági Fórumon is felvetette a katari részvétel lehetőségét a vásárlásban.

Az akvizíció után Magyarország a repülőtér bővítését, illetve az utas- és teherszállítási kapacitás növelését tervezi egy harmadik terminál megépítésével.

(Gyurka Eszter)

Engedélyezte az unió a Budapest Airport Holding felvásárlását

Az Európai Bizottság az európai összefonódás-ellenőrzési rendelet alapján hagyta jóvá, hogy a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. és a VINCI Airports közös irányítást szerezzen Budapest Airport Holding felett.
Bővebben--->