A Levegő Munkacsoport becslése szerint évente mintegy 2500 idő előtti halálozás és 200 ezer megbetegedés történik Budapesten, amiben szerepe van a rossz levegőnek. „Számtalan szív- és keringési elégtelenség, az asztma és a tüdőrák kialakulása is erre vezethető vissza”.
A szervezet szerint a rossz levegőért részben a jelentős járműforgalom a felelős, ezért útdíjat bevezetését szeretnék elérni. Javaslatuk szerint a fővárosi útdíj hasonlóképp működne, mint a tehergépkocsikra kivetett úthasználati díj - írja a Telex.
Ennek mértéke négy tényezőtől függ: a megtett út hosszától, a jármű levegőszennyezési tulajdonságaitól, a jármű tengelyterhelésétől és az adott útvonaltól. A városi útdíj esetében egy ötödik tényező lehetne a napszak, például éjszaka kevesebbet kellene fizetni, mint csúcsidőben.