Az olaszok átalakítják az élelmiszer-vásárlási szokásaikat a drágulás miatt - idézi a Legacoop-Ipsos „Fragilitalia” című felmérését a fruitveb.hu, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet oldala.
A felmérésben megkérdezettek
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.
több mint 20 százaléka fogja csökkenteni a hús- és halfélék,
19 százalékuk a sajtok és a fagyasztott élelmiszerek,
11 százalékuk pedig a kenyér- és tésztafélék vásárlását fogja mérsékelni.
Az Istat felmérése szerint július hónapban az olaszok 6,1 százalékkal többet költöttek élelmiszerekre, mint az egy évvel korábbi azonos időszakban, viszont 3,6 szűzalékkal csökkent az értékesített élelmiszerek mennyisége, vagyis több pénzért kevesebb élelmiszert kaptak a fogyasztók. Átalakult a vásárlások preferált helyszíneinek szerkezete is, egyre többen vásárolnak hiper- és szupermarketekben, nagyobb boltokban, a kis helyi boltok és zöldségesek forgalma visszaesett. A felmérésben megkérdezett olaszok a főzési szokásaikon is változtatni fognak: 47 százalékuk tervezi a sütő használatának mellőzését, a válaszadóknak mindössze 6%-a nyilatkozott úgy, hogy nem tervez változtatni fogyasztási szokásain.