Az NFM közleménye szerint a huszonegy vasútvonalon bármely két település között érvényes buszbérlet a vonatokon is használható azonos viszonylaton. A bérletelfogadással az utasok egyetlen utazási okmánnyal vehetik igénybe a menetrendi összehangolás eredményeként kialakult helyközi vasúti és autóbuszos szolgáltatásokat. A nagyvárosokkal is számolva e lehetőség több mint másfélmillió lakos számára jelent olcsóbban elérhető, bővülő kínálatot.
A személyszállító vasúttársaság az Esztergom-Komárom, Székesfehérvár-Komárom, Csorna-Pápa, Zalaszentiván-Nagykanizsa, Zalaegerszeg-Rédics, Székesfehérvár-Sárbogárd, Sásd-Komló, Dombóvár-Bátaszék, Diósjenő-Balassagyarmat, Balassagyarmat-Ipolytarnóc, Eger-Szilvásvárad, Nyékládháza-Tiszapalkonya, Abaújszántó-Hidasnémeti, Tiszafüred-Karcag, Nyíregyháza-Nyírbátor, Mátészalka-Csenger, Mezőhegyes-Újszeged, Mezőhegyes-Battonya, Csengele-Szeged, Lakitelek-Kunszentmárton és Szentes-Orosháza vasútvonalakon fogadja el az autóbuszos szolgáltatók által kiadott bérleteket. A huszonegy vonalon a közelmúltban elvégzett utasforgalmi felmérés szerint naponta mintegy hatezren utaztak.
A vasúti vonalszakaszokon a jelenlegi menetrend szerint, közlekedési napoktól függően összesen 110-120 járat áll rendelkezésre. A buszok száma a teljes viszonylaton legalább kettő-négyszerese a forgalomban meghatározó szakaszokon pedig akár öt-tízszerese is lehet a vonatokénak.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium középtávon országosan egységes, átjárható elektronikus jegy- és bérletrendszer bevezetését tervezi. Az alkalmazás jogszabályi alapfeltételeit a napokban elfogadott személyszállítási törvény megteremtette.