A munkatársaknak akkor is át kell adniuk a szükséges dokumentumokat a juttató cégnek, ha közben esetleg már megszűnt a munkaviszonyuk.
Amennyiben egy munkáltató kiszervezte egy hitelintézetnek az adómentesség több kritériumának ellenőrzését, úgy a cég majd ezekről egy hitelintézeti igazolást kap.
Ha önállóan végezte ezt a feladatot a munkaadó, akkor nála kell, hogy meglegyen minden kritérium rendeletnek megfelelő dokumentációja, igazolása.
Bár a juttatáshoz kapcsolódó dokumentáció utólag is szabályosan begyűjthető a fenti határidőig, de Fata László juttatási szakértő szerint aki biztosra ment, már az utalás előtt megvizsgálta az adómentességet. Így nem idén kell szembesülnie a tavalyi - adómentesnek hitt - juttatások adókötelezettségével. Fájó lehet ugyanis a munkáltatónak és a munkavállalónak is, ha a 2018-as juttatásról 2019 tavaszán derül ki, hogy mégis adózni kell utána.
Ha a kapott összeg egy része vagy egésze nem felel meg az adómentesség feltételeinek, akkor bizony ezen összeg 20 százalékkal növelt értéke után kell jövedelemként adózni - emlékeztet Fata László.
Ha minden dokumentum megfelelően beérkezett és ezek alapján adómentes a tavalyi támogatás, akkor csak annyi a cégek dolga, hogy lefűzzék és megőrizzék ezeket. Külön "adóbevallást", bejelentést ilyenkor nem kell erről készíteni a NAV felé. A szükséges adatszolgáltatást a tavalyi lakáshitel támogatásról pedig megfelelő folyósítás esetén a juttatást indító céges bankok már elvégezték 2019. január 31-ig.
Amennyiben május 31-ig az adómentesnek szánt lakáshitel-támogatásról vagy ennek egy részéről a beérkezett vagy éppen a hiányzó dokumentumok alapján kiderül, hogy nem felelnek meg az erre vonatkozó rendeletnek, akkor jelentkezik majd az adófizetési kötelezettség.
A nem adómentes összeg 20 százalékkal növelt értéke után kell május hónapra vonatkozóan június elején jövedelemként bevallani és megfizetni az adót - tette hozzá a szakértő.