Több olvasónktól is úgy értesültünk, hogy gond van a CIB Bank bankkártyáival, azaz nem tudnak velük sem fizetni, sem pénzt felvenni a bank ügyfelei.
Egyes ügyfelek a bank Facebook-oldalán is hasonlókról számoltak be:
- volt, aki csekket nem tudott befizetni,
- másnak a készpénzfelvétel nem sikerült, ellenben a számláját megterhelték a felvenni kívánt összeggel.
Technikai okból jelenleg fennakadások tapasztalhatók – áll a CIB honlapján látható tájékoztatóban.
Mint írják,
a bank által kibocsátott betéti és hitelkártyákkal végzett tranzakciók (bármilyen vásárlás és készpénzfelvétel, eCommerce), valamint a CIB Bank által üzemeltetett ATM-ek, POS és SOFTPOS terminálok szolgáltatásai esetében.
A bank azt is hozzáteszi, hogy a telefonos ügyfélszolgálatuk korlátozott funkcionalitással érhető el, de a probléma elhárítása folyamatban van.
FRISSÍTÉS: A sikertelen tranzakciókat is elkönyvelte a magyar bank, de estére megoldódott a probléma
Óriási leállás volt a CIB Banknál: a bankkártyáikkal nem fértek hozzá pénzükhöz az ügyfelek. Estére sikerült megoldani a problémát, és a sikertelen tranzakciókat – amelyeket este mégis levontak a számlákról – is törlik. Bővebben itt olvashat erről.Terveztek mára egy leállást, de későbbre
A banknál egyébként volt mára egy tervezett leállást – amikor több szolgáltatása válik elérhetetlenné –, de azt a CIB este 10 órától tervezte, nem napközben. Mint arról a Dívány is beszámolt,
a pénzintézet honlapján olvasható tájékoztatás szerint ma este 10 órától péntek hajnali 5-ig nem lesz elérhető a CIB Bank több szolgáltatása.
A tervezett leállás érinti a CIB Bank Online-t, a CIB Bank Mobilalkalmazást, az eBrokert, a Business Terminalt és a CIB Business Online-t.
Reagált a CIB a leállásra
Szinai Ádám, a CIB Bank kommunikációs vezetője az Economx megkeresésére azt mondta, hogy a délutáni leállásnak és az estére tervezett leállásnak nincs köze egymáshoz. Jelenleg is dolgoznak a hiba elhárításán, egy-két funkció már helyreállt. Szerkesztőségünk egy Revolut számlára például már tudott sikeres tranzakciót indítani.
A CIB külön hangsúlyozta, hogy
az ügyfelek hozzáférnek a bankszámlájukon található pénzükhöz,
bár az is igaz, hogy ez jelenleg – amíg tart a hiba elhárítása – bankkártyával nem megoldható.
„A pénzéhez mindenki hozzáfér, a bankszámlák elérhetőek, a bankkártyákat érinti a technikai a probléma” – közölte megkeresésünkre Szinai Ádám.
Arra a kérdésre, hogy a bank applikációjával mi a helyzet – ott is tapasztaltak olvasóink fennakadásokat –, a kommunikációs vezető azt mondta, hogy megugrott a rendszer terheltsége, ezért vannak az alkalmazás használatával fennakadások.
A CIB Bank Magyarország hetedik legnagyobb bankja a mérlegfőösszege alapján.