Ismeretlen személyek keresik telefonon a bank ügyfeleit (és másokat is, akikkel a bank nem áll szerződésben) - erősítette meg a 24.hu érdeklődésére az OTP Bank kommunikációs csoportja. Magukat a bank alkalmazottainak adják ki, az OTP-csoport által használt központi és leányvállalati hívószámokhoz hasonlító telefonszámokról. Jellemzően a következő hamis információkkal bombázzák a felhívottat:

  • Konkrét kereskedőnél végzett tranzakcióval kapcsolatban kérdezik, valóban a hívott végezte-e, jóváhagyja-e.
  • Kecskeméten vásárlási kísérletet észlelt a bank, és egyeztetnie kell az ügyféllel, hogy más hozzáférhetett-e a bankkártyájához.
  • Átutalást kíséreltek meg kezdetben egy Ludmilla, jelenleg egy Nagy László nevű személy részére – megkérdezik az ügyfelet, hogy a tranzakciót ő végezte-e, jóváhagyja-e.
  • Az ügyfél számláját, netbankját feltörték – utasítják, hogy a pénze megvédése érdekében a számla egyenlegét egy biztonsági számlára utalja át.

A beszélgetések során feltett kérdésekkel az elkövetők arra törekszenek, hogy megszerezzék az ügyfél bankkártya-, illetve bankszámlaadatait és biztonsági kódjait. Több ügyféllel letöltettek a Google Play áruházból olyan, távoli asztali alkalmazást (AnyDesk, TeamViewer), mely a regisztrációt követően generált kód kiadásával távoli elérést biztosított a telefonjához, számítógépéhez. Ez azért baj, mert az elkövetők a megszerzett adatok birtokában az ügyfél eszközeinek távoli elérésével már szabadon tudnak bármilyen tranzakciót kezdeményezni az ügyfél számlája vagy kártyája terhére.