A Deák Ferenc tér kiemelt fontosságú közlekedési csomópont, mivel három metróvonal között biztosít átszállási lehetőséget. Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója az átadáson kiemelte, hogy az újabb két belvárosi állomással a végfázisában jár az M3-as metró felújítása. Májusban már egy kívül-belül újjászületett, modernizált, akadályoktól mentes biztonságosabb vonalon közlekednek a szerelvények Újpesttől egészen Kőbánya-Kispestig.
A tavaly májusban átadott három belvárosi állomáson kerültek először utasforgalomba a ferdepályás felvonók, amelyek a visszajelzések alapján elérték céljukat. A Ferenciek terén szintén ferdepályás felvonó biztosít akadálymentes kapcsolatot, míg a Deák Ferenc téren egy nagy kapacitású, hagyományos lift épült, amelyik egyben a harmadik kijáratot jelenti az állomás területéről.
Ez a legnagyobb EU-s finanszírozású önálló projekt
Az M3-as metró felújítása európai uniós forrásból és magyar társfinanszírozással együtt megvalósuló beruházás. A támogató képviseletében Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter mutatott rá arra, hogy Magyarországon jelenleg ez a rekonstrukció a legnagyobb, EU-s finanszírozással rendelkező önálló projekt.
Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere elmondta: Budapest élhető, otthonos és zöld jövőjét a közösségi közlekedés fejlesztése szolgálja a legjobban, és ez a legokosabb nagyvárosi válasz a jelenlegi válságtünetekre is.
Ezt szolgálja a hármas metró megújítása, az új buszok és trolik beszerzése, a Bubi-hálózat gyarapítása és az is, hogy az infláció ellenére sem emeljük az árakat. Mindehhez érdemben járulna hozzá, ha a kormány megteremtené a feltételeit az uniós forrásokhoz való további hozzáférésnek. Budapest közben a közösségi közlekedés terén is gyorsítósávban halad, és minden nehézség ellenére sem tér le róla
- jegyezte meg a városvezető.
Az M3-as metrófelújítás mindvégig az utasforgalom részleges fenntartása mellett valósult meg, ami rendkívül bonyolult szervezési feladat és számos szakterület együttműködésének az eredménye. Az elkövetkezendő négy hónapban már a befejezésen lesz a fókusz. Márciusban megnyílik az utasforgalom előtt az Arany János utca és Nyugati pályaudvar, valamint a Dózsa György út metróállomás már akadálymentes elérhetőséggel. Az utasok májusban visszakapják a teljes, a megújult és akadálymentes M3 metróvonalat.
Így változik a közlekedés
Január 24-től, keddtől az alábbi rend szerint közlekedik az M3-as metró és a pótlóbuszok:
- Hétköznap napközben két szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró.
- A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is az M3-as, illetve a Nyugati pályaudvar és a Göncz Árpád városközpont között az M3A metrópótló autóbusszal is lehet utazni.
- Hétköznap esténként és hétvégén továbbra is a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.
- A Nagyvárad téren – az állomás felújítása miatt – a Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között közlekedő szerelvények továbbra sem állnak meg. A tér környéke a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal, a belváros, illetve a Keleti pályaudvar felől a 2M és 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől gyalog, vagy MOL Bubival közelíthető meg.
Továbbra is közlekednek az észak-pesti és dél-pesti térségből a metrót elkerülő, alternatív eljutást biztosító járatok.