Sebián-Petrovszki László, a DK országgyűlési képviselője a párt közleményében azt állítja, hogy az ügynökség több mint egymilliárd forint közpénzt fordított az influenszerekre, ennek ellenére a külföldi tartalomgyártók azt sem közölték a budapesti látogatásukért cserébe, hogy Budapesten jártak. A képviselő mindezt sajtóértesülésekre hivatkozva írja, melyekről az Economx is beszámolt korábban.
A párt szerint „Orbán Viktor és családja nemcsak tönkreteszik a magyar turizmust, hanem újabb és újabb milliárdokat lopnak el a turizmusra fordítható állami forrásokból”.
Néhány órával a párt közleményének megjelenése után azonban az MTÜ is megszólalt, mondván, hogy a DK hazugságokat állít.
Mint közleményükben írják, a szóban forgó Spice of Europe Influenszer Média Tripet a Magyar Turisztikai Ügynökség szervezte és nem más. Kiemelik, hogy az eseménynek köszönhetően a tavalyi év azonos időszakához képest 41 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak az Egyesült Államokból az NTAK-ban a hazai szálláshely-szolgáltatók.
Mindemellett pedig kiemelkedő növekedés tapasztalható az Öböl-menti országokból, így az Egyesült Arab Emirátusokból is, ahonnan 40 százalékkal több foglalás érkezett be, mint tavaly ugyanebben az időszakban – írják.
Az MTÜ a konkrétumokról is szót ejtett. Azt írják, hogy a szerződésben rögzített 477 szponzorált tartalmat túlteljesítve még további 1500 organikus tartalmat osztottak meg a meghívott tartalomgyártók az ittlétük során, mely tartalmak esetében semmilyen kötelezettségük nem volt, és bár az említett posztok hivatalosan nem részei a kampány során készített tartalmaknak, többnyire további tízmilliós elérést és megjelenést hoztak Budapestnek.
Leszögezték, hogy a kampányaiknak is köszönhetően 20 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Budapesten a tavalyi év azonos időszakához képest. Az eredmények fényében pedig „teljes konszenzus alakult ki az esemény kapcsán” a szakmai szervezetek és a főváros vezetése között, mivel ez nem politikai, hanem szakmai kérdés – tette hozzá az MTÜ. Hangsúlyozták, hogy amennyiben a DK „folytatja a minden szakmai alapot nélkülöző, hazug vádaskodásait”, megteszik a szükséges jogi lépéseket.
A GVH nekiment, az összes tartalom eltűnt az ismert magyar influenszer közösségi oldaláról
Eltűnt az összes bejegyzés az egyik legkeresettebb hazai influencer Instagram-oldaláról. Whisper Ton-t a Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal vádolta meg a héten.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→