Régóta téma Magyarországon, hogy kevés jogosítvánnyal rendelkező végez el vezetéstechnikai tréninget - olvasható a portálon.
Több fázisban lehet megszerezni a jogosítványt Németországban, Svájcban és Szlovéniában is. Norvégiában a kötelező tananyag részeként kell vezetni csúszós úton, Svédországban pedig az ecodriving, vagyis a takarékos autózás begyakorlása is a jogsi feltétele. (Közeleg a nagy rendszámcsere.)
Magyarországon a rendőrség az elmúlt években megsokszorozta a sebesség-ellenőrző kamerák számát, ám alig lett kevesebb a baleset az utakon. 2016-ban az év első felében 7507 baleset volt, az idei első hat hónapban 7225, a halálesetek száma pedig 251-ről 245-re mérséklődött - írja a lap.
A jogsiért mindenképpen ki kell adni 140-180 ezer forintot, ehhez képest az alapfokú vezetéstechnikai tréning legfeljebb 40-50 ezer forint - mondta Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke. Kevés a tanpálya is: mindössze négy helyen működik stabil infrastruktúra, egytől egyig Budapesten, illetve a közelében.
Politikai döntés kérdése az egységes képzés a tanpályákon - mondja a Speedworld Hungary Kft. tulajdonosa, Laczházy Sebastian. EU-s ajánlás már létezik a többfokozatú jogosítványról, most már csak a hazai törvényeken kellene változtatni.
És persze néhány stadion helyett például lehetne vezetéstechnikai pályákat építeni.
A szakemberek azonban úgy tapasztalják, hogy a kormány rezsicsökkentő politikájába nem fér bele az újfajta jogosítvány bevezetése, mert az kétségtelenül drágítaná a végleges vezetői engedély megszerzését.