Szijjártó Péter az egyiptomi közlekedési miniszterrel, Kamel al-Vazírral közös csütörtöki sajtótájékoztatóján arról számolt be, hogy a kétoldalú gazdasági együttműködés egyik legmeghatározóbb területe a közlekedési ipar, ugyanis Dunakeszin nagy erőkkel zajlik az észak-afrikai országba szállítandó vasúti kocsik gyártása.
Óriási megrendelés
A magyar külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy a hazai közlekedési ipar valaha volt legnagyobb megrendelése eredetileg háromoldalú, orosz-magyar-egyiptomi projekt volt, viszont az időközben bekövetkezett nagy geopolitikai változások nyomán mára kizárólag a Ganz-MÁVAG felelős a teljesítésért.
Rámutatott, hogy Magyarországról eddig 255 vasúti kocsit szállítottak ki, és a megrendelt további 314 kocsi gyártása is folyik.
„A kiszállítás is folyamatosan történik, határidőre végezni is fogunk" – mondta.
Úgy vélekedett, hogy a projekt jelentősége önmagán túlmutat, mivel az az export jelentős bővüléséhez vezetett, márpedig ez alapvető fontosságú a magyar gazdaság teljesítménye szempontjából.
Ma megkezdtük az egyeztetéseket arról, hogy hogyan folytassuk ezen együttműködés kiterjesztését, és megkezdtük a tárgyalásokat a további közös egyiptomi-magyar vasúti gördülőállomány-gyártásról
– jelentette be a külügyi tárcavezető.
„Mi készek vagyunk arra, hogy gyártási kapacitást, technológiát exportáljunk Egyiptomba, az egyiptomi gyártási lehetőségeken keresztül pedig az afrikai piacra történő belépés lehetőségét látjuk a magyar vasúti járműipar számára" – tette hozzá.
Gyakorlati képzés
Szijjártó Péter tudatta, hogy megegyeztek az egyiptomi vasúti mérnökök és technikusok magyarországi gyakorlati képzéséről a már most is működő ösztöndíjprogram keretében, hogy ezzel a műszaki lába is biztosított legyen az együttműködésnek.
"A magyar közlekedésipar valaha volt legnagyobb megrendelésének teljesítése tehát zajlik, és úgy látjuk, hogy ez most megnyithatja a kaput arra, hogy egy, az afrikai piaci lehetőségeket kihasználó, széles körű egyiptomi-magyar vasúti járműgyártási együttműködés induljon meg a jövőben" – összegezte Szijjártó Péter.
Ezt követően kitért arra is, hogy 2024-től évi 115-ről 200-ra emelik fel az egyiptomi hallgatóknak adható felsőoktatási ösztöndíjak számát, miután idén 890 jelentkezés érkezett, ami rekordnak számít.
Elkészültek az első magyar-orosz vasúti kocsik Egyiptomnak
A Dunakeszi Járműjavító Kft. egyiptomi megrendelése egyedülálló lehetőséget jelent a komplex magyar vasúti járműgyártás újjáélesztésére, és a modernizáció nyomán stratégiai cél, hogy Dunakeszin Közép-Európa egyik legnagyobb vasúti járműgyártó és karbantartó központja jöjjön létre - véli Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Bővebben --->Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!