A töltéssel kapcsolatos problémák miatt az amerikai elektromos járművek tulajdonosainak közel fele gondolkodik rajta, hogy visszatér a fosszilis üzemanyagokhoz egy friss tanulmány szerint.

A McKinsey közelmúltban végzett fogyasztói felmérése alapján a megkérdezett amerikai EV-tulajdonosok 46 százaléka visszaváltana gázüzemű járműre, míg globális átlagban 29 százalékuk nyilatkozta azt, hogy valószínűleg visszaváltana egy belső égésű motorral hajtott autóra.

A sofőrök az elektromos autókról való lemondás fő okaként a megfelelő töltőinfrastruktúra hiányát jelölték meg. Az okok közt szintén szerepelt az otthoni töltési lehetőségek hiánya, így összességében az a tényező, hogy az EV-k így hosszú távú utazásra nem feltétlenül alkalmasak.

Mindebben persze nincs semmi különösebben meglepő – írja a kutatási adatokat idézi Business Insider, miután az elektromos autókkal kapcsolatos két legnagyobb félelem a kezdetektől a hatótávolság, illetve annak korlátai, valamint a megfelelő töltőinfrastruktúrához való hozzáférés. Máig ez a kettő fő korlátjai az elektromos autók valódi forradalmának. Miközben az érdeklődés alapvetően nagy az elektromos járművek iránt, az EV-k máig sokszor megfizethetetlenek egy átlagos, hétköznapi autóvásárló számára.

Az elektromos autók piacának lelassulása a Fordtól a Tesláig szinte minden iparági szereplőt megrázott, akik így most kénytelenek átgondolni az elektromos járművekkel kapcsolatos hosszú távú terveket.

A McKinsey tanulmánya arra is rávilágított, hogy a probléma különösen akut az Egyesült Államokban, ahol a második legmagasabb azoknak az aránya, akik fontolgatják elektromos autójuk elhagyását. Az első helyen egyébként Ausztrália áll, ahol a válaszadók 49 százaléka mondta azt, hogy valószínűleg visszaváltana.

Bár az utóbbi két évben az autóipari beruházások a nyilvános töltőállomások számának növekedéséhez vezettek, ezek nagyrészt veszteséges vállalkozásoknak bizonyultak.

A Biden-kormányzat 7,5 milliárd dollárt különített el a töltőinfrastruktúra fejlesztésére két éve, amelynek eredetileg az lenne a célja, hogy 2030-ig 500 000 új töltőállomást hozzanak létre. Ám ebből eddig lényegében semmi sem valósult meg.

Ennek az elektromos autónak már 5 perc töltés is elegendő

A brit startup szerint a hatótávolságtól való félelem megszüntetése kulcsfontosságú az elektromos autók elterjedéséhez.

A részletekről ITT írtunk bővebben.