Az önkormányzati cég közleménye szerint a három új járművet a Zöld Busz Programban az Energiaügyi Minisztérium támogatásával, a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével szerzik be 535 millió forintért. Közülük a szóló busz 166,5, míg a csuklós 192,9 millió forintba került, a harmadik jármű egy midi busz pedig a későbbiekben, a jövő évben állhat majd forgalomba.
Az új beszerzésekkel együtt nyolc olyan helyi járatú autóbusz – a flotta 16 százaléka – szolgálhatja a veszprémi utasokat, amelyek lokálisan nem bocsátanak ki szén-dioxidot és más gázokat.
Az augusztusban forgalomba álló MAN Lion's City 18E csuklós autóbusz nemcsak a V-Busz flottájában az első elektromos csuklós autóbusz, hanem Magyarországon is az első ilyen helyi járat – áll a közleményben.
Az elektromos autóbuszok már nem a jövőt, hanem a jelent jelentik – fogalmazott Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke. Hozzátette: a városi elektromos közösségi közlekedés fejlesztése segíti annak a célnak az elérését is, hogy Magyarország 2050-re nettó klímasemleges országgá válhasson.
Mégsem annyira gazdaságos fenntartani az elektromos buszokat?
A svájci Postbusnál egy tanulmányban a dízel buszokhoz hasonlították az elektromos buszok költségeit és a környezeti terhelésüket. Az észtek viszont a trolival hasonlították össze a villanybuszokat. Mindkét helyen meglepő eredmény született. Itt vannak a részletek >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!