Az önkormányzati cég közleménye szerint a három új járművet a Zöld Busz Programban az Energiaügyi Minisztérium támogatásával, a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével szerzik be 535 millió forintért. Közülük a szóló busz 166,5, míg a csuklós 192,9 millió forintba került, a harmadik jármű egy midi busz pedig a későbbiekben, a jövő évben állhat majd forgalomba.

Az új beszerzésekkel együtt nyolc olyan helyi járatú autóbusz – a flotta 16 százaléka – szolgálhatja a veszprémi utasokat, amelyek lokálisan nem bocsátanak ki szén-dioxidot és más gázokat.

Az augusztusban forgalomba álló MAN Lion's City 18E csuklós autóbusz nemcsak a V-Busz flottájában az első elektromos csuklós autóbusz, hanem Magyarországon is az első ilyen helyi járat – áll a közleményben.

A több mint 18 méter hosszú, 2,5 méter széles és csaknem 3,4 méter magas, alacsonypadlós, klimatizált csuklós busz hatótávolsága 451,8 kilométer. Befogadóképessége 125 utas, ülőhelyeinek száma 51.

Az elektromos autóbuszok már nem a jövőt, hanem a jelent jelentik – fogalmazott Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke. Hozzátette: a városi elektromos közösségi közlekedés fejlesztése segíti annak a célnak az elérését is, hogy Magyarország 2050-re nettó klímasemleges országgá válhasson.

Mégsem annyira gazdaságos fenntartani az elektromos buszokat?

A svájci Postbusnál egy tanulmányban a dízel buszokhoz hasonlították az elektromos buszok költségeit és a környezeti terhelésüket. Az észtek viszont a trolival hasonlították össze a villanybuszokat. Mindkét helyen meglepő eredmény született. Itt vannak a részletek >>>