Az eladások már az idei első három hónapban is jelentősen nőttek a tavalyi év azonos időszakához képest, az értékesítés számottevőn március első heteiben ugrott meg - írja az MTI.
Ha az első negyedévben tapasztalt, előző évi bázishoz számított 15 százalékos növekedés folytatódik, akkor valószínűsíthető, hogy második negyedév szintén rekordeladásokat hoz, és a korábbi VB-knél is erősebb készülékeladásokat fog mérni a GfK.
Kapcsolódó
Az idei első negyedévben 22 százalékkal több tévét vásároltak, mint 2016 első három hónapjában, a labdarúgó Európa-bajnokság előtti időszakban.
A tájékoztatás szerint 2010-ben átlagosan 122 ezer forintot szántak a vásárlók egy tévére, 2014-ben 110 ezret, 2018 első negyedévében pedig 117 ezer forintot.
Vásárláskor az ár mellett továbbra is prioritás a képernyőméret.
Míg 2014-ben az eladások csaknem felét a 32 coll képernyő átmérőjű készülékek adták, addig idén már csak egyharmadát, azaz a kereslet fokozatosan eltolódott a nagyobb kijelzőjű televíziók felé. Ezek a korábbiaknál kedvezőbb áron kaphatók, így az értékesítések összesített alakulását egyre jobban befolyásolják a 40 collnál nagyobb képernyő átmérőjű készülékek - ismertette a GfK.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Az okostelefonokat és a számítógépeket visszamenőleg mentesítette az új vámok alól Trump

OTP-sek, figyelem: rövidesen megszűnik a mobilos belépés a netbankba

„Így szórjuk a milliókat!”: Matolcsy Ádám felesége onnan posztolgat, ahol nincs kiadatási egyezmény

Pintér Sándor szerint el lehet innen menni

Olcsóbban vehetnek ingatlant a vállalkozások

Kiderült, mennyi idős kap olyan kevés nyugdíjat, amiből egy hétig is nehéz megélni

Elszabadult a forint: reggel óta a lélektani határon billeg

Ezt benézhették Trumpék? A Gazprom ukrajnai gázvezetékét követelik maguknak

Nem elég baj a száj- és körömfájás, újabb súlyos járvány fenyeget
