A napilap úgy tudja, hogy a nemzetgazdasági tárcán belüli nézeteltérések személycserékhez is vezetnek. Így távozik a posztjáról a tárca azon osztályának vezetője, amelyik az áramadótörvény előkészítését végzi.
A Magyar Nemzet szerint nem tisztázottak az új sarccal kapcsolatos alapvető kérdések sem. Nem dőlt el például, hogy mikortól és pontosan mekkora jövedéki adót vetnének ki az elektromos energiára, és hogyan zajlana az új teher beszedése.
Emellett azt sem tudni, hogy mindennemű, elektromos autóba töltött villamos energiára kiveti-e a kormány a jövedéki adót, vagy csak a töltőállomásokon eladott energiára. Emellett még nem zajlottak le a szakmai egyeztetések sem.
A kormány célja a szakértők szerint az lehet az új adó bevezetésével, hogy az elektromos hajtású autók elterjedése során pótolja azt a jövedékiadó-kiesést, amely ma még a benzin és a gázolaj árába épített közteherből származik. Márpedig az üzemanyagok jövedéki adójából csak az idei első fél évben 291 milliárd forint folyt be az államkasszába.