A M3-as metró több éven keresztül tartó felújítása novemberben kezdődött. A jelenlegi tervek szerint azonban a húszból nyolc állomás a felújítás után sem lesz akadálymentes. "A kimaradó megállók jelentős közlekedési csomópontokban, fontos egészségügyi intézményeknél, lakótelepeknél találhatók, többségük a belvárosban, ezért sem engedhető meg, hogy a következő 30-40 évben az utasok jelentős része ne érhesse el ezeket metróval" - írja a szervezet.
Az M3-as metró ügye országos jelentőségű, mert a mozgássérült emberek ellátása Budapest-központú, számos szolgáltatást - például az egészségügy, a rehabilitáció, az oktatás területén - kizárólag ott tudnak igénybe venni. Ráadásul az akadálymentesítés nemcsak a mozgássérült emberek miatt szükséges, hanem a kisgyermekes, babakocsival közlekedő családok és a nehezen mozgó idős emberek miatt is - olvasható a portálon.
A MEOSZ úgy látja, hogy az M3-as metró felújítása során az emberi jogokat megelőzik a gazdasági szempontok. A szövetség több alkalommal jelezte, hogy az akadálymentesítés követelményének figyelmen kívül hagyása hazai és nemzetközi jogszabályokat, vállalásokat sért. "A projekt ráadásul uniós forrásból valósul meg, ahol szintén meg kell felelni a hozzáférhetőségi követelményeknek, a részleges akadálymentesség nem elfogadható".
A MEOSZ még október végén megbeszélésre hívta többek között a kormány és a Főpolgármesteri Hivatal képviselőjét, ahol ígéretet kaptak arra, hogy munkacsoportot állítanak fel az akadálymentesítés megvalósítása érdekében. Ezügyben később levelet is írtak, erre azonban azóta nem érkezett válasz.