Az élelmiszerek kiválasztása és megvásárlása során a fogyasztók számára az ár után egyre fontosabb a fenntarthatóság – derül ki a Nádudvari Élelmiszer Kft. kutatásából. A felmérésben résztvevők a legjelentősebb elvárásnak a hazai alapanyagok és munkaerő alkalmazását tartják, de a megkérdezettek kétharmada többet fizetne a termékért, ha azt környezetkímélő módon állítanák elő.

Ezek az egyre alapvetőbb elvárások minden felelős élelmiszergyártót odafigyelésre sarkallnak.

A felmérés adataiból az is kiderül, hogy 10-ből 8 fogyasztónak szempont, hogy a választott élelmiszergyártónak legyenek fenntarthatósági törekvései. Ezek közül pedig a legfontosabbnak:

  • a hátrányos helyzetűek támogatását (59 százalék);
  • és az erdőtelepítést (39 százalék) tartják a kitöltők.

Számít a környezeti lábnyom

Nemcsak a vállalat, hanem az általa gyártott termékek okozta ökológiai lábnyom is befolyásolhatja a vásárlói döntést. Igencsak figyelemre méltó eredmény, hogy hiába az utóbbi évek rendkívül ár-érzékeny kereskedelmi környezete, a kitöltők 67 százaléka hajlandó többet kiadni azért a termékért, ami környezetkímélő technológiákkal készül.

Kifejezetten a joghurt termékekre irányuló környezetvédelmi elvárásokat vizsgálva egyértelműen látszik, hogy a hazai alapanyagok használata (81,7 százalék), a magyar munkaerő alkalmazása (54,8 százalék) és az újrahasznosítható csomagolás (40,7 százalék), ami leginkább számít a fogyasztóknak a vásárlói döntés során.

Vállalatunk környezetvédelmi tevékenységi köre széles spektrumot ölel fel, az energiahatékonyság növelése, valamint a papír- és műanyag újrahasznosítás ösztönzésétől kezdve, különféle programokon és fogyasztói edukációs kampányokon át, egészen a gyermek-, ifjúsági és sportolói támogatásokig, valamint a hazai termékek imázsának építéséig

– mondta Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezetője a vállalat sajtótájékoztatóján.

Kampányt indítanak

A Nádudvari #mitehetünktöbbet mottóval egy hosszútávú, sokrétűen alkalmazható koncepciót hirdetett meg. Minden eddiginél többet számít ugyanis az, hogy két termék-alternatíva közül melyik kerül a kosarakba, hogy mit is tesz az adott élelmiszergyártó a környezetért.

A cég a környezettudatosság mellett az egészségtudatos táplálkozásra is megpróbálja felhívni a figyelmet, ehhez pedig joghurtjait hívja segítségül. Közvetett módon is kampányolnak: gyermekek számára hirdettek rajzpályázatot, amely lehetőséget nyújt a fiataloknak, hogy művészi formában fejezzék ki a fenntarthatósággal kapcsolatos gondolataikat.