Lezárult a „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző 950 millió forintos összköltségből megvalósuló kampány, amely rásegíthetett arra, hogy hazánkban 20 százalékkal nőtt a halak és haltermékek iránti fogyasztói kereslet az országban 2015-höz képest.
A magyarországi halfogyasztás népszerűsítése volt a fő célja a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) részeként futó kampánynak – közölte az Agrármarketing Centrum.
Míg a 2015-ös adatok alapján a magyarországi éves halfogyasztás fejenként alig haladta meg az öt kilogrammot, mostanra ez a mennyiség csaknem hét kilogrammra emelkedett.
Pusztulnak a halak, vízvédelmi készültség van érvényben
Szórványos halpusztulásra lettek figyelmesek a halőrök a Duna-Tisza-csatornán, ezért harmadfokú, vagyis a legmagasabb vízminőség-védelmi készültséget rendelt el a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság (KDVVIZIG) védelemvezetője. Bővebben >>>Több mint 20 milliárd forint szolgálja a haltermelést
Ezt nagyban elősegítette, hogy egyre több élelmiszerlánc forgalmaz konyhakész, csomagolt, filézett vagy darabolt halat.
A tervek szerint a 2021-2027-es időszakban, a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program Plusz keretein belül újabb kampányidőszak kezdődik.
Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával valósult meg a „Kapj rá!” kampány. A 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a MAHOP keretében
a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 20,5 milliárd forint áll rendelkezésre
- a haltermeléshez,
- a halfeldolgozáshoz,
- és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre,
- illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.