Mindkét állomás rekonstrukciója 2022. május 14-én kezdődött, így egy év alatt kellett kívül-belül megújulniuk. Az M3 metróvonal felújítása idején részlegesen biztosították az utasforgalmat, ezen a két helyszínen fordultak a szerelvények. Az állomások kitérőkörzete tette lehetővé, hogy fordítóállomásokként a metrófelújítás kulcsfontosságú szerepét alakítsák.
A középső szakasz mélyvezetésű állomásainak korszerűsítésekor Újpest-központ és Lehel tér között, valamint Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között fordultak oda-vissza a szerelvények.
Mindkét állomás egyedi térszerkezetű a vonalon, átmenet a mélyvezetésű és a kéreg alatti állomások között. Az aluljáróból egy galériaszintre érkezünk, ami a vágánytér fölött található, így tágas utastérben találja magát az utazó, ami szokatlan az M3-as metróvonal szűk, alacsony terei után.
Tágas tér és színek dobják fel a hangulatot
Az újjáépült Nagyvárad tér légies utastere tartogat meglepetéseket.
Meleg árnyalatok próbálják oldani a kórházak közelsége miatt a helyhez kapcsolódó szorongó érzéseket, valamint képzőművészeti alkotások és egy lámpasor díszíti a nagyméretű utasforgalmi teret.
Az állomás bejáratánál mozgólépcsők segítik a közlekedést és két lift biztosítja az akadálymentes lejutást a peronszintre. Az aluljáróból a felszín szintén két lifttel érhető el, az egyik lift a Nemzeti Közszolgálati Egyetem-, a másik az Üllői út városból kifelé vezető oldalára vezet.

Szerkezeti átalakuláson ment keresztül a Lehel tér
A Lehel tér szerkezetileg is átalakult, a galériaszint átjárhatósága megszűnt, a terület a felújítás után a főszellőző rendszer részét képezi.
Az utastérben végigfutó acéllemez burkolatok a földalatti világot idézik meg. A nyers, kissé rideg anyaghasználatot élénk színű felületfestések ellenpontozzák, így teremtve meleg, barátságos légkört az utastérben. A narancs, sárga, és rózsaszín színek szétosztása a tájékozódást is segítik.
A második lépcső helyére két lift épült, melyek a peron és az aluljárószint közötti akadálymentes kapcsolatot biztosítják.
Az aluljáróból a felszínre jutást már korábban is egy rámpa segítette, a metrófelújítás keretében készülő lift pedig tovább segíti az egyenlő esélyű elérést.
A Victor Hugo utca sarkára felvezető lift építése nem szerepelt az M3 metróvonal rekonstrukciójának eredeti terveiben, ezért tervezése és kivitelezése később kezdődött, mint az állomás felújítása. A lift a hatósági engedélyezés folyamatát követően júliustól lesz az utasok számára használható.
Ha elfelejtette a hármas metrót, idézze fel az emlékeit
Fény gyúlt az alagút végén: hétköznaponként újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár az M3-as metró. Már csak napok kérdése, és visszaáll a régi közlekedési rend. Bővebben>>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Meghökkentően zárult az EU-csúcs, az ukránokon spórolhatnak

Brüsszel megunta az óraátállításosdit, el is dőlt a kérdés

Miért vártak heteket, hogy ledobják a bombát Orbán Viktor csatájában?

Eurómilliárdos veszteséget halmozott fel a Magyarországon is leépítő autóipari beszállító

Trump büntetővámos ámokfutása ennek a luxusautó-márkának is betehet

Megindult a forint, azt is rossz irányba

Nem egészen az történt az állampapírokkal, amire mindenki számított

Tavaly ilyenkor minden jobb volt, nézze meg az ábrát

Hidegzuhany jött a németek csoda fegyvergyártójára
