Nagy szakmai hibának nevezte Pongrácz Gergely, az LMP budapesti elnöke, hogy a városvezetés csak buszokra bízza a metrópótlást.
Hiba volt a 3-as vonal északi szakaszával kezdeni a felújítást, a középső, vagy a kőbányai rész rekonstrukciója alatt ugyanis meg lehetett volna hosszabbítani a 14-es villamost a Deák Ferenc térig, ami jelentősen könnyítette volna a pótlást.
Pongrácz Gergely szerint a 3-as metró műszaki színvonala a felújítás után sem felel majd meg a 21. századi elvárásoknak. Példaként említette, hogy a beruházásból kimaradt a teljes akadálymentesítés. Az egyik bécsi metróvonalat a budapesti 3-as vonalnál olcsóbban, átszámítva mintegy 100 milliárd forintért újítják meg - tette hozzá.
Csárdi Antal, az ellenzéki párt fővárosi képviselője megengedhetetlennek nevezte, hogy Tarlós István főpolgármester azzal a cinikus megjegyzéssel zárta ki a mozgáskorlátozottakat a felújításból, hogy ők eddig sem használták a metrót. Ez csak azért van így, mert a metró jelenleg sem akadálymentesített.
Senki se higgye el, hogy nem lehet forrást találni a teljes akadálymentesítésre, ha az olimpia, vagy a vizes világbajnokság megrendezésére van pénze az országnak és a fővárosnak - tette hozzá Csárdi Antal.
Címlapkép: MTI Fotó: Máthé Zoltán