Nyár végén megjelenik az üzletekben a pápai receptúra alapján gyártott új termék, a vegán steak – közölte hétfőn a Pápai Hús Kft. ügyvezetője, Szappanos Péter.
A magyar lakosság csaknem 30 százaléka kóstolt már növényi alapú, vegán húshelyettesítő terméket, 5 százaléka pedig rendszeresen fogyasztja is.
Erre az igényre reagálva a vállalat jelentős fejlesztéseket hajtott végre milliós nagyságrendben ezen a területen, 2020 óta folyamatos a receptúra-fejlesztés.
Ez lesz az első mirelit húsmentes steak
Magyarországon a pápai ötlet és receptúra alapján gyártott új vegán steak lesz az első forgalomba kerülő előhűtött húsmentes steak. A hőkezelés, szeletelés közben úgy viselkedik az új termék, mint húsos alternatívája.
A Papa de Vega termékcsalád, amelybe a legújabb termék, a vegán steak és kebab is tartozik, minden évben megduplázza értékesítését.
Jelenleg a vegántermékek forgalma 1 milliárd forint alatti, de az a cél, hogy ez a szám a közeljövőben növekedjen.
Megtanultunk együtt élni a tudattal, hogy vannak köztünk vegánok
Tízből mindössze három magyar követ valamilyen speciális étrendet, elsősorban ételallergia vagy intolerancia miatt egy friss felmérés alapján. Az ezzel kapcsolatos sztereotípiák visszaszorulóban vannak, az látszik ugyanakkor, hogy a férfiak jelentős része gondolja még mindig úgy, hogy a speciális étrendet követők csak divatból fordítanak hátat bizonyos ételeknek. Bővebben>>>Ugyanúgy gyártják a húsmenteset, mint a hústerméket
A gyártás a vegán termékek esetében is ugyanazokkal a gépekkel és minőségellenőrző folyamatokkal történik, mint a húsos termékek esetében, minden gépen az aznapi első termék vegán, a gyártás előtt és után pedig extragéptisztítást iktatnak be.
Felmérések alapján a fiatalok és a felsőfokú végzettségűek a leginkább nyitottak a húskészítmények elhagyására, illetve azok csökkentésére.
Spórolnak és féltik az egészségüket
- Akik ezt az életmódot követik, azokat elsősorban az állatok védelme, a környezettudatosság motiválja.
- Azok körében, akik a húsmentes életmódot választják, közel 60 százalék egészségügyi okokat helyez előtérbe,
- míg a spórolást az érintettek 43 százaléka tartja döntő érvnek.
A Pápai Hús 2021-es év nettó árbevétele a mintegy 700 dolgozót foglalkoztató cégnél 18,374 milliárd forint volt, ez 2022-ben 21 milliárd fölé nőtt. A 2021-es adózás utáni veszteségük 679,5 millió forint volt, ami 2022-ben 4 milliárd fölé emelkedett, mivel a cég nem tudta kivonni magát az áremelkedések kedvezőtlen hatásai alól.